تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۳۰۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۲۴درصدی هزینه تجار ایرانی در تجارت با عراق

‌می‌متالز - معاون سازمان توسعه تجارت گفت: مشکل انتقال ارز از عراق هزینه تجار ایران با این کشور را حدود ۲۴درصد افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب‌وکار‌های سازمان توسعه تجارت ایران امروز، سه‌شنبه، در حاشیه همایش توانمندی‌های صادراتی ایران درباره مشکل انتقال ارز میان ایران و عراق اظهار داشت: بانک مرکزی ایران برای مذاکره با بانک مرکزی عراق در مورد جابه‌جایی ارز صحبت‌هایی انجام داده است، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه نیز در حال پیگیری موضوع هستند؛ وزارت امور خارجه نیز چند یادداشت اعتراضی به عراق ارسال کرده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: بانک مرکزی پیشنهاداتی به عراق ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را پیگیری و پیشنهاداتی ارایه می‌کنیم، اما هنوز نهایی نشده است.

قنادزاده در پاسخ به سؤال دیگر خبرگزاری تسنیم درباره اینکه این موضوع چه تأثیری بر تجارت با عراق می‌گذارد، گفت: مشکل انتقال ارز از عراق حدود ۲۴ درصد هزینه تجار ایران با این کشور را افزایش داده است.

محدودیت صادرات برخی مواد غذایی به عراق رفع شد

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عراق برخی محدودیت‌ها به‌روی برخی از کالا‌ها مانند کالا‌های آرد، شکلات و شیرینی و بیسکویت ایجاد کرده بود، اما با رایزنی‌های انجام‌شده این محدودیت رفع شد.

وی درباره مشکل متوقف کردن رانندگان ایرانی در مرز بلاروس و ماندن در سرما نیز گفت: یک اختلافی بین روسیه و بلاروس بود، اما اکنون این مشکل رفع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده