تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۳۳۰۸۷۸

تخلیه و بارگیری ۱۹۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران

‌می‌متالز - طی ۱۰ ماه امسال ۱۹۴ میلیون تن انواع کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۲۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۳۹ تن کالای نفتی، ۴۱ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۳۲۰ تن کالای غیرنفتی و مجموع تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۶۵ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۵۹ تن بوده است.

میزان بارگیری کالا‌های نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان دی سال جاری، معادل ۶۸ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۰۹ تن، میزان بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۶۰ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۸۹ تن و مجموع بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۱۲۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۹۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش کالا‌های نفتی، رشد ۲۵ درصدی در بخش کالا‌های غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالا‌های نفتی و غیرنفتی است.

جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالا‌های نفتی تا پایان دی ۱۴۰۲، معادل ۹۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۷۴۸ تن و جمع تخلیه‌و‌بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۱۰۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۰۹ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۹۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۴۵۷ تن بوده که حاکی از رشد ۴ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالا‌های نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالا‌های غیرنفتی و رشد ۸ درصدی در بخش تخلیه‌ و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۳۴ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده