تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۵
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۲۹۴۷۳

نقش ویژه کریدور شمال-جنوب در افزایش کارایی حمل‌ونقل ترکیبی

‌می‌متالز - مدیر‌کل ترانزیت سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌کریدور شمال-جنوب نقش بسیار ویژه‌ای در افزایش کارایی حمل و نقل ترکیبی و بین وجهی در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایفا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، خسرو سرایی اظهار کرد:آنچه در فرامین ۹ ماده‌ای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ضرورت ملی مطرح شده این است که ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ویژه و ممتاز جغرافیایی و قرار داشتن بین دو دریا از یک فرصت استثنایی بین‌المللی برخوردار است.

وی افزود: بر اساس همین فرامین ایران با برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و همچنین جزایر استراتژیک با ظرفیت‌های فراوان باید در بخش‌های ساحلی، فراساحلی و دریایی از این ظرفیت به عنوان یک محرک و محور توسعه بهره‌گیری کند.

وی با اشاره به اینکه تحقق این امر بدون شک جایگاه ویژه منطقه‌ای و جهانی در بهره‌گیری از دریا برای کشورمان رقم خواهد زد، اضافه کرد: به همین منظور کریدور شمال جنوب نقش بسیار ویژه‌ای در افزایش کارایی حمل و نقل ترکیبی و بین‌وجهی در سطوح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایفا خواهد کرد.

مدیر‌کل ترانزیت و توافقنامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه اقتصاد دریا محور طی یک دوره ۱۰ ساله، اضافه کرد: برای دستیابی به نرخ رشد دو برابری این بخش در اقتصاد کشور تمام تلاش دستگا‌های متولی حوزه دریایی، ایجاد بستر و زمینه افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و از همه مهمتر توسعه فعالیت‌های دانش محور و دانش‌بنیان در دستور کار خواهد بود.

سرایی با بیان این‌که از زمان ابلاغ این فرامین ۹ گانه شاهد تکاپو و افزایش انگیزه فعالان حوزه اقتصاد دریا در سطح کشور هستیم، افزود: در تلاشیم تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های منطقه‌ای در قالب عملکرد کریدور شمال جنوب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری‌های شانگ‌های و گروه بریکس را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور برای پیشبرد این اهداف تاکید کرد: بدون شک بنادر ایران به عنوان پیشران ارزش افزوده زنجیره تامین و افزایش سهم ایران در حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت در شبکه حمل‌ونقل ترکیبی کریدور شمال جنوب خواهند بود و مصمم هستیم تا با هم‌افزایی ایده‌ها و راهکار‌های مختلف مسیر تحقق این اهداف را کوتاه‌تر کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده