تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۳۰۹۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تصویب افزایش سرمایه ۲۰۷ درصدی «کنور» در مجمع

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با مشارکت حداکثری سهامداران و با دستور افزایش سرمایه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مجمع سرمایه شرکت از ۱۲۷۷ میلیارد به ۳۹۳۰ میلیارد، معادل ۲۰۸درصد و از محل‌های سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده سهامداران افزایش یافت.

این افزایش سرمایه در راستای اجرای طرح توسعه پروژه گلالی، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌ها و جبران مخارج شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام شد.

در شروع این مجمع مدیرعامل صبانور گفت: پروژه گلالی با ظرفیت ۲ میلیون تن کنسانتره‌سازی در حال ساخت و دوره تکمیل ۳۳ ماه است، پایان ساخت اواخر ۱۴۰۴ و دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله است. مکاتباتی برای افزایش ظرفیت به ۲.۵ میلیون تن انجام داده‌ایم. یک تقاضای ۲.۵ میلیون تنی هم ر شهرک ارائه کرده‌ایم که در صورت موافقت با آن، ظرفیت به ۵ میلیون تن می‌رسد. بعد از موافقت‌ها و اخذ مجوز‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنی

«سیدعلیرضا موسوی» مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) گفت: ساختار شرکت را تغییر داده‌ایم، برای پروژه‌های توسعه‌ای، معاونت تعیین کرده‌ایم.

وی گفت: پروژه صبا امید غرب، پروژه قدیمی شرکت است که سال ۹۸ احیا شد. کابل‌کشی را جلوتر اجرا کرده‌ایم تا بعد از رسیدن دستگاه‌ها، آن‌ها را سریع نصب کنیم. در خرید‌های خارجی، انتقال اعتبارات بسیار سخت و زمانبر است.

وی ادامه داد: نامه درخواست ارزش‌گذاری سهام امید غرب را زده‌ایم. با ومعادن نقل و انتقال سهام مورد اشاره را بررسی می‌کنیم. در این بررسی‌ها توجه زیادی به حفظ منافع سهامداران حقیقی که شرکت‌هایشان سهامدار این پروژه هستند، انجام می‌شود.

وی گفت: بخشنامه اخیر در مورد حقوق دولتی تاثیر‌گذار نبود. ۶ تا ۸درصد بهای کلوخه سر معدن بود که ضریب کف به ۱۰درصد افزایش یافته است. ۶درصد کنسانتره در شهرک هم به ۹درصد افزایش یافته است.

موسوی گفت: هزینه طرح گلالی ۷۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است. امسال برنامه استخراج ۶۰هزار متر داشتیم که به ۷۵هزار متر رسیدیم. به ذخایر خوبی رسیدیم و بعد از انجام روند تغییر در پروانه بهره‌برداری، اطلاعات منتشر می‌شود. کارخانه کنسانتره سودآور است.

لازم به ذکر است، در این مجمع افزایش سرمایه صبانور به میزان ۲۰۷۰۷۳ درصد از محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات مصوب شد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده