تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۸۹۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ‌ آهن ۱۴۰ دلاری به وقت صورت‌مالی آذرماه

‌می‌متالز - نخستین معامله سنگ‌ آهن در فروردین‌ماه با قیمت ۱۲۱ دلار انجام شد و پس از ۹ ماه به ۱۴۰ دلار به ازای هر تن رسید. رشد قیمت سنگ‌ آهن با افزایش درآمد تولیدکنندگان داخلی فعال در این زمینه همراه بود. آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از تولیدکنندگان سنگ‌ آهن نشان می‌دهد درآمد آن‌ها طی سال جاری رشد چشم‌گیری داشته است.

به گزارش می‌متالز، قیمت جهانی سنگ‌ آهن در سال ۲۰۲۳ دو فاز مختلف را پشت سر گذاشت. در فاز ابتدایی پس از کاهش شدید تقاضا برای سنگ‌ آهن قیمت‌ها به شدت نزولی شد و تا کف ۱۰۰ دلار به ازای هر تن کاهش یافت، ولی در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ ورق برگشت تا قیمت جهانی سنگ‌ آهن با صعود چشم‌گیری به بالاتر از ۱۴۰ دلار در ازای هر تن برسد. با این حال برآیند ۹ ماهه قیمت سنگ‌ آهن براساس سال شمسی مثبت است.

سنگ‌ آهن ۱۴۰ دلاری به وقت صورت‌مالی آذرماه

نخستین معامله سنگ‌ آهن در فروردین‌ماه با قیمت ۱۲۱ دلار انجام شد و پس از ۹ ماه به ۱۴۰ دلار به ازای هر تن رسید. رشد قیمت سنگ‌ آهن در حالی اتفاق افتاد که درآمد تولیدکنندگان داخلی سنگ‌ آهن نیز در این مدت صعودی بود. آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از تولیدکنندگان سنگ‌ آهن نشان می‌دهد درآمد آن‌ها طی سال جاری رشد چشم‌گیری داشته است. درآمد آذرماه تعدادی از تولیدکنندگان داخلی سنگ‌ آهن به صورت نمودار زیر است:

سنگ‌ آهن ۱۴۰ دلاری به وقت صورت‌مالی آذرماه

بالاترین درآمد آذرماه با ثبت عدد ۶ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومانی متعلق به کگل است. کچاد پس از کگل با درآمد ۴ هزار و ۴۰۳ میلیاردی در رتبه دوم قرار می‌گیرد و کگهر و کنور در رتبه سوم و چهارم قرار دارند. با اینکه کنور در میان این چهار تولیدکننده درآمد به مراتب پایین‌ترین را کسب کرد، ولی صورت‌های مالی این شرکت از رشد درآمد نسبت به آذر سال گذشته خبر می‌دهد. درآمد کنور در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ نیز بهتر از سایر فعالان این حوزه رشد کرد.

سنگ‌ آهن ۱۴۰ دلاری به وقت صورت‌مالی آذرماه

تنها درآمد آذرماه ۱۴۰۲ کگهر کمتر از آذر ۱۴۰۱ بود و مابقی تولیدکنندگان نسبت به سال گذشته درآمد بالاتری کسب کرده‌اند. در این میان درآمد کنور در آذر سال جاری نسبت به آذر سال گذشته ۱۶۹ درصد رشد کرده است. درآمد کگل نیز بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. این رشد درآمد‌ها منجر شد تا درآمد ۹ ماه ابتدایی سال جاری برای چهار تولیدکننده بیشتر از درآمد ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ باشد.

سنگ‌ آهن ۱۴۰ دلاری به وقت صورت‌مالی آذرماه

درآمد ۹ ماه اول کنور نسبت به ۹ ماه اول سال قبل ۱۶۵ درصد رشد کرده است. درآمد کگل نیز در این بازه زمانی ۷۲ درصد افزایش یافت. افزایش ۷۲ درصدی درآمد برای تولیدکننده بزرگی مانند کگل کار راحتی نیست، ولی این تولیدکننده تا به اینجای سال موفق به ثبت این رکورد شد. درآمد ۹ ماهه کگهر و کچاد نیز افزایش قابل قبولی داشت. ضمن اینکه کنور و کگل در آذر ماه نسبت به میانگین درآمد ماهانه سال ۱۴۰۲ درآمد بالاتری کسب کردند، ولی این مسئله در مورد کچاد و کگهر صدق نمی‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده