تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۳۳۰۹۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

ثبت رکورد صادراتی ۳۰ ساله در "فولاژ"/ مرکز نوآوری فولاد آلیاژی را احداث کردیم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: رکورد صادراتی ۳۰ ساله را در فولاد آلیاژی زدیم. از این به بعد هر میزان صادرات انجام دهیم یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: فلسفه تشکیل صندوق VC حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مباحث مخاطره‌آمیز است. اگر به بومی‌سازی از دو دیدگاه بنگریم، یک دیدگاه پروتو تایپینگ است که به عنوان مثال یک وسیله وجود دارد و از روی آن بسازیم.

وی افزود: دیدگاه دیگر، ایجاد دانش است که بتوانیم با رشد شتابان تکنولوژی همراه باشیم و یک دانش جدید را بسازیم. این نگاه مخاطره‌آمیز است.

یعنی ایجاد یک دانش جدید و رشد آن دانش، مخاطره آمیز است که کار صندوق‌های VC سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مخاطره‌آمیز است. اگر بتوانیم موفق به احداث به برج فناوری هوش مصنوعی و صنعتی‌سازی داخل دانشگاه یزد شویم، فضای خوبی بالغ بر ۱۰۰۰ متر برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیانی که با مجموعه همکاری دارند، ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ما مرکز نوآوری فولاد آلیاژی را در پارک علم و فناوری اقبال یزد احداث کردیم. این مرکز، مرکزی است که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری می‌توانند با شرکت فولاد آلیاژی در ارتباط باشند و نیاز‌ها تبادل شود تا بتوانیم کار را بهتر پیش ببریم.

کمال زاده توضیح داد: ما اطلاعات را در کدال افشا خواهیم کرد. رکورد صادراتی ۳۰ ساله را در فولاد آلیاژی زدیم. از این به بعد هر میزان صادرات انجام دهیم یک رکورد محسوب می‌شود. تا پایان آذرماه این عدد را محقق کردیم. البته تا پایان سال نیز برای افزایش این عدد زمان داریم. نسبت به بودجه، رشد ۵۱ درصدی صادرات را تا این لحظه ثبت کردیم.

مدیرعامل "فولاژ" گفت: سود شرکت که تاکنون محقق شد با همان سرعت که در ۶ ماه افشا شد، در حال انجام است، شرایط بازار سخت است، اما با تلاش همکاران با افزایش بهره‌وری توانستیم این سود را حفظ کنیم. تا پایان نیز سال خبر‌های خوبی را خواهیم داشت.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده