تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۳۱۱۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

بدون دریافت سفارش، یک کیلوگرم اسلب هم تولید نمی‌کنیم/ حرکت به سمت تولید محصولات ویژه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان بدون دریافت سفارش حتی یک کیلوگرم اسلب هم تولید نمی‌کند.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما امسال در کنار برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم برای نخستین بار نمایشگاهی را راه‌اندازی کردیم که حاصل تکنولوژی‌های به دست آمده از ارتباط تولیدکنندگان با صاحبان دانش بوده است.

وی با اشاره به استقبال خوب صاحبان صنایع فولادی و همچنین نخبگان و دانشمندان حوزه فولادی از سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: می‌توان گفت در کنار مقالات خوبی که برای این دوره از کنفرانس ارسال شده حضور نخبگان نیز قابل توجه بوده و کارگاه‌های آموزشی به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه محصولات موجود در این نمایشگاه برخی از تولیدات در قالب مهندسی معکوس و برخی دیگر نیز برای اولین بار در کشور تولید شدند، تصریح کرد: مادر بسیاری از موارد از بومی‌سازی عبور کردیم و در حال تولید تکنولوژی ساخت محصولات هستیم.

وی گفت: در حال حاضر در فولاد هرمزگان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید اسلب از نظر کیفیت و کمیت جایگاه بسیار خوبی را داریم، ادامه داد: اسلب‌های ما امروز به قلب اروپا صادر می‌شود و دنیا متقاضی خرید اسلب‌های فولاد هرمزگان است.

معروفخانی با اشاره به احداث دو مگامدول در فولاد هرمزگان گفت: این مگامدول‌ها دارای ظرفیت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن هستند و قرار بود تا قبل از برجام توسط خارجی‌ها تولید شود، اما بعد از برجام خارجی‌ها این طرح را رها کرده و رفتند ما سال گذشته با استفاده از تکنولوژی داخلی این طرح را آغاز کردیم و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: امروز فولاد هرمزگان تنها شرکت فولادی ایران است که حرکت به سمت تولید فولاد سبز را آغاز کرده است و برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف گاز برنامه دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه شرکت فولاد هرمزگان تنها شرکتی است که تولید را مطابق با سفارشات دریافتی انجام می‌دهد، تصریح کرد: ما حتی یک کیلوگرم اسلب هم بدون دریافت سفارش تولید نمی‌کنیم و بیشتر به سمت تولیدات ویژه حرکت کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه صنایع فولادی کشور با مشکل کمبود انرژی روبرو هستند، افزود: این مشکل نیز به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌ها از گذشته تاکنون است که امروز بیشتر به چشم می‌خورد.

معروفخانی اینکه علی‌رغم محدودیت‌های انرژی برق و گاز سال گذشته از ظرفیت اسمی عبور کردیم، گفت: ما در سال گذشته ۳۶ رکورد را ثبت کردیم و در ۹ ماهه امسال نیز تاکنون ۲۸ رکورد را به ثبت رسانده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه همه موفقیت‌های فولاد هرمزگان را مرهون تلاش‌ها در حوزه فناوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز هستیم، افزود: ما در سال جاری مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیشترین همکاری را با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های صنعتی داشتیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در خصوص تولیدات مگامدول‌ها گفت: مگامدول یک هزار و ۷۲۰ هزار تنی سه محصول جدید را خواهد داشت که برای نخستین بار در جهان تولید خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده