تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۱۱۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات نسبی تولید فولاد دنیا در سالی که گذشت

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد که هفته گذشته منتشر شد، تولید جهانی فولاد خام در سال ۲۰۲۳ به ۱۸.۸۸ میلیارد تن رسید که تا حد زیادی نسبت به سال ۲۰۲۲ ثابت بوده است.

به گزارش می‌متالز، چین، بزرگترین کشور تولیدکننده فولاد، تنها ۰.۱ درصد رشد داشته که تولید آن به ۱.۰۲ میلیارد تن در سال ۲۰۲۳ رسید.

در دسامبر، تولید فولاد خام جهان به ۱۳۵.۷ میلیون تن رسید که ۵.۳ درصد نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ کاهش داشت و تولید چین در دسامبر با ۱۴.۹ درصد کاهش به ۶۷.۴ میلیون تن رسید. انتظار می‌رود تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۴ تا ۰.۵ درصد کاهش یابد، زیرا کارخانه‌ها به دنبال رفع مازاد عرضه و حاشیه سود ضعیف هستند.

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، تولید خود را در سال ۲۰۲۳ با ۱۱.۸ درصد افزایش به ۱۴۰.۲ میلیون تن افزایش داد، در حالی که تولید دسامبر آن سالانه ۹.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲.۱ میلیون تن رسید.

تولید ژاپن، سومین کشور بزرگ تولید کننده فولاد جهان نیز با ۲.۵ درصد کاهش به ۸۷ میلیون تن رسید. در ماه دسامبر، تولید فولاد خام ژاپن ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۷ میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام آمریکا در سال ۲۰۲۳ با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۰.۷ میلیون تن رسید، اما در دسامبر با ۷.۶ درصد افزایش به ۶.۸ میلیون تن رسید.

تولید فولاد روسیه نیز در کل سال ۲۰۲۳ با ۵.۶ درصد افزایش سالانه به ۷۵.۸ میلیون تن رسید و در دسامبر با ۴.۳ درصد افزایش به ۶ میلیون تن رسید.

طبق گزارشات، اتحادیه اروپا سال گذشته ۱۲۶.۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۷.۴ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بوده است. تولید فولاد در آلمان، بزرگترین تولیدکننده فولاد اروپا، در سال ۲۰۲۳ به کمترین میزان از سال ۲۰۰۹ بعنی حدود ۳۵.۴ میلیون تن رسید. در ایتالیا، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد اروپا، تولید با ۲.۵ درصد کاهش در سال به ۲۱.۰۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسید. تولید فولاد ترکیه نیز با ۴ درصد کاهش به ۳۳.۷ میلیون تن رسید، اما نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ با ۲۱ درصد افزایش به ۳.۲ میلیون تن در دسامبر رسید.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده