تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۳۱۲۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رحیمی:

قرارداد‌های یک طرفه خودروسازان ناشی از انحصار در بازار خودرو است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرارداد‌های یک طرفه‌ای که خودروسازی‌ها در پیش فروش‌ها منعقد می‌کنند، اجحاف در حق مردم بوده و ناشی از انحصار در بازار است.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه خریداران رانا پلاس در مرحله اول سامانه یکپارچه خودرو، نتوانستند خودرو خود را دریافت کنند، گفت: این موضوع ناشی از بی تفاوتی خودروسازان نسبت به نیاز مردم و بازار است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه کشور‌های دنیا زمانیکه مردم برای خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند به راحتی و پس از مدت زمان کوتاهی می‌توانند خودروی موردنظر خود را تحویل بگیرند این در حالی است که مردم ما نه تنها برای خرید خودرو در صف‌های طولانی می‌مانند بلکه در زمان تحویل نیز یا ناچارند مبلغ بیشتری پرداخت کنند یا نوع خودرو خود را به دلایلی مانند توقف تولید تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه زمانی که خودروساز خودرویی را به فروش می‌رساند باید نسبت به تحویل این خودرو در موعد مقرر متعهد باشد، اضافه کرد: خودروسازان در طرح‌های پیش فروش باید به ظرفیت تولید خود توجه کنند و براساس آن ثبت‌نام انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم تحویل به موقع خودرو به مصرف‌کنندگان را تضییع حقوق مردم دانست و تصریح کرد: قرارداد‌های یک طرفه‌ای که خودروسازی‌ها در پیش فروش‌ها منعقد می‌کنند، اجحاف در حق مردم بوده و ناشی از انحصار در بازار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: خودروسازان باید خودرویی که مردم ثبت‌نام کردند را در موعد مقرر تحویل دهند، در غیر این صورت تخلف کردند، زیرا مردم در زمان پیش خرید براساس بودجه و نیاز خود خودرو را انتخاب کردند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده