تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۱۰۱۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

چرا محصولات BMW از سامانه یکپارچه حذف شدند؟

‌می‌متالز - اخیراً چهار محصول از شرکت BMW خودروساز معروف آلمانی در سامانه فروش خودرو‌های وارداتی بارگذاری شده بود که می‌توانست به جذاب‌تر شدن بازار خودرو‌های وارداتی کمک کند. اما از روز گذشته خبری از این خودرو‌ها نیست.

به گزارش می‌متالز، اخیراً چهار محصول شرکت BMW که خودروساز معروف آلمانی در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی افزوده شده بود؛ بنابراین با اضافه شدن خودرو‌های غیرچینی در سامانه فوق بازار جذاب‌تر و رقابتی‌تر می‌شد. اما از صبح دیروز چهار دستگاه BMW به همراه خودروی مینی کانتریمن که شرکت واردکننده آن‌ها در سامانه یکپارچه، پرشیا خودرو عنوان شده بود، به کلی از این سامانه حذف شدند.

سامانه جدا برای جانبازان راه‌اندازی می‌شود؟

از زمانی که این محصولات به سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی اضافه شد، باتوجه به گران‌تر بودن آن‌ها احتمال می‌رفت که واردات خودرو‌هایی همچون BMW و بنز برای مردم عادی نباشد؛ بنابراین فروش خودرو تا سقف ۳۵ هزار یورو برای جانبازان و ایثارگران مطرح شد.

حال گویا سامانه جدا برای این قشر در نظر گرفته شد تا جانبازان مشمول دریافت خودرو‌های وارداتی بتوانند جهت اطلاع از نوع خودرو‌های وارداتی عرضه‌شده و انتخاب آن از روز آینده به سایت Janbazan.saleauto.ir مراجعه و خودرو موردنیاز خود را تعیین کنند.

فعلاً هیچ توضیحی مبنی‌بر دلیل حذف این محصولات داده نشده است. مهدی تقدسی، مجری سامانه یکپارچه گفت: «بنده اطلاعی ندارم و برای پیگیری‌های فوق باید با آقای ضیغمی تماس بگیرید.»

تا زمان نگارش این خبر، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت و رئیس سامانه یکپارچه، فعلاً پاسخی قانع کننده ارائه نکرده است.

متقاضیان خودروی چینی نمی‌خواهند!

ضیغمی اظهار کرد: افرادی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و نوبت تحویل خودروی آن‌ها رسیده، ترجیح می‌دهند خودرو‌های غیرچینی انتخاب کنند و این باعث شده که روند انتخاب خودرو طولانی شود. باید فضا باز گذاشته شود تا این خودرو‌ها بیاید و نمی‌شود متقاضی را مجبور به انتخاب خودرو کرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده