تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۳۱۳۹۷
سرویس خبر : صنایع کوچک
فیروزی:

صنایع کوچک توان بازاریابی خارجی ندارند/ سرمایه در گردش نیاز این روز‌های صنایع کوچک و متوسط

صنایع کوچک توان بازاریابی خارجی ندارند/ سرمایه در گردش نیاز این روز‌های صنایع کوچک و متوسط
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند، اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله فیروزی درباره مشکلات پیش‌روی صنایع کوچک، گفت: بخش عمده‌ای از اقتصاد و تولید کشور مربوط به واحد‌های صنعتی کوچک است در واقع ۸۰ درصد مجموعه‌های تولیدی ما کوچک و متوسط هستند و با وجود اینکه اشتغالزایی بسیاری دارند، اما حمایت‌های دولتی کمی از این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند، اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

وی عدم توانایی صنایع کوچک و متوسط در بازاریابی را از دیگر مشکلات این واحد‌های تولیدی برشمرد و اضافه کرد: از آنجا که صدای این واحد‌های تولیدی بلند نیست، نمی‌توانند بازار‌های داخلی و جهانی را به درستی جذب کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت باید سازوکار مناسبی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی کند، ادامه داد: صادرات حلقه متصل به تولید است و اگر این حلقه تکمیل نشود، واحد‌های تولیدی نمی‌توانند موفق باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که این مجموعه‌ها به هم وصل شود می‌توانند به صورت مشترک بازار‌های جهانی را به دست آورند و در بازار‌های رقابتی با مشکل روبه نشوند البته در این زمینه نقش اتاق‌های بازرگانی را نمی‌توان نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری مجلس جمهوری اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده