تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۳۱۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان همدان خبر داد:

افتتاح ۳۴ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان به‌مناسبت دهه فجر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان همدان از افتتاح ۳۴ واحد صنعتی و معدنی در این استان به‌مناسبت دهه فجر خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان، در خصوص برنامه‌های این اداره کل در دهه مبارک فجر گفت: ۳۴ واحد صنعتی و معدنی همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در نقاط مختلف استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با حمایت دولت مردمی سیزدهم با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره‌برداری و به جمع صنایع استان اضافه می‌شود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این واحد‌ها برای هزار و ۷۷۰ نفر از جوانان، دانش آموختگان و افراد بومی استان به‌صورت مستقیم و به طور غیرمستقیم برای سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل صمت استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: این واحد‌ها در زمینه کاغذ، دارو، ورق فولادی، مواد معدنی، پلاستیک، بتن و محصولات متنوعی را تولید و بخشی از نیاز‌های کشور را تامین می‌کنند و سهم بسزایی در کاهش واردات و خروج ارز خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بازگشت افزون بر ۱۱۰ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید از دستاورد‌های ارزشمند استان است، تصریح کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین احیا و بازگشت دوباره چند واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید را به عنوان نمونه‌ای از این مجموعه برگزار خواهیم کرد.

شانیان همچنین گفت: با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تداوم رشد سریع اقتصادی اقدامات اثرگذاری با تدابیر استاندار همدان در حوزه تولید و تجارت انجام شده که تعدادی از آن‌ها در جشن چهل و پنج سالگی انقلاب راه‌اندازی و وارد چرخه تولید استان همدان می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده