تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۱۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد:

احیاء و افزایش ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اعلام کرد: اجرای مجموعه اقدامات حمایتی منجر به بازفعال‌سازی و افزایش ظرفیت ۸۹۱۰ واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت شده است.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این مطلب به‌مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، افزود: طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری مشاوران توانمند کلینک‌های کسب و کار در سراسر کشور اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای دولت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شده است.

وی، همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۱۹۲ واحد با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر مجدد به چرخه تولید بازگشته اند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۱۷ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است.

مقیمی همچنین برنامه سال ۱۴۰۳ را افزایش ظرفیت ۳۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد تولید، عنوان کرد و گفت: تثبیت و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال را با رویکرد کمک به رشد تولید و جلوگیری از افزایش رکود در دستور کار داریم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده