تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۱۸۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

چهارمحال و بختیاری با دو هزار طرح صنعتی در دست اجرا روی ریل پیشرفت است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری در نخستین دورهمی شبانه صمتی‌ها و مسجدی‌ها در فجر انقلاب اسلامی فجر ۴۵، نقش آفرینی صمت در انقلاب اسلامی ایران گفت: این استان با دو هزار طرح صنعتی در دست اجرا روی ریل توسعه و پیشرفت است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری درجمع نمازگزاران مسجدامام سجاد (ع) شهرکرد گفت: درحالی وارد چهل وپنج سالگی استقرار نظام اسلامی می‌شویم که کشتی شکوهمند انقلاب اسلامی امواج سهمگین ناملایمات را در هم شکسته و بر طوفان‌های پی در پی دشمنی‌ها و کینه توزی‌های بد خواهان فائق آمده است.

وی با بیان اینکه درکمتر واقعه مشابه تاریخی بتوان اینهمه هجمه و توطئه را ظرف مدت نزدیک به پنج دهه شاهد بود، تصریح کرد: بدون تردید ایستایی و پایداری بی بدیل انقلاب اسلامی مرهون دو عامل رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره)، اقدامات و تفکرات داهیانه مقام معظم رهبری از یکسو و هوشیاری و ولایتمداری مردم همیشه در صحنه از سوی دیگر است.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این مسیر پر تلاطم و در این تاریخ پر شکوه، سرزمین اسلامی مان شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده که برخی موارد حجم تحولات در حد یک معجزه خودنمایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در زمره این پیشرفت‌ها می‌توان به توسعه چشمگیر حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور و به طبع در استان اشاره کرد، ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای دهه شصت و در آغاز دوران پرافتخار استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران تنها دارای یک واحد صنعتی و چند کارگاه آجرپزی بوده است، اما امروز با بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی، ۱۳۳ معدن و حدود ۶۰ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در مسیر پرشتاب توسعه یافتگی صنعتی و معدنی و تجاری قرار گرفته است.

رحمتی همچنین یادآور شد: در شرایطی که در دهه شصت تولیدات استان هیج نقشی در تامین نیاز داخل کشور را نداشتند، امروزه قریب به ۱۳۴ میلیون دلارکالای غیرنفتی این استان به بیش از بیست کشور دنیا صادرات می‌شود که نمد، بادام، مواد پتروشیمی و لوازم خانگی از عمده‌ترین این کالا‌ها است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحد‌های صنعتی استان ۶۰ درصد ورق‌های فولادی کارخانجات کشور، ۷۰ درصد بخاری، ۳۰ درصد کولر آبی،۴۰ درصد اکسید روی،۳۰ درصد شیرخشک نوزاد، ۴۰ درصد نخ پلی استر، ۳۶ درصد موکت خانگی و ۷۰ درصد موکت خودرویی و صنعتی، ۴۰ درصد رزین، ۴۰ درصد چمن مصنوعی و ۳۵ درصد الیاف مصنوعی کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دو ماه قبل بزرگترین کارخانه استحصال شمش منیزیم از دولومیت در استان ما بهره‌برداری شدوکشوررا به خودکفایی رساند، تاکید کرد: هم اکنون بیش ازدوهزار طرح صنعتی دراین استان اجرایی شده که بیش از ۵۰۰ طرح آن افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی تاکید کرد: در حوزه معدن هم بااجرای طرح‌های اکتشافی جدید و بهره‌برداری از کانسار‌های غیر فلزی همچون سیلیس، گچ، خاک نسوز و دولومیت، تحقیقات و مطالعات گسترده بی‌سابقه و ادامه‌دار منجر به اکتشاف منابع ارزشمند فلزی شده که در آینده نزدیک، استان را با تحولی بی سابقه مواجه خواهد ساخت.

رحمتی با اشاره به فعالیت ۶۰هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۰ اتاق اصناف، ۱۶۵ اتحادیه سازمان‌دهی در استان گفت: در کنار این تحولات شگرف فعالیت‌های گسترده در حوزه‌های تجارت خارجی، تنظیم بازار، فرش و بازرسی این استان را با وجود مساحت کوچک در زمره برجسته‌ترین استان‌های کشور از حیث توسعه و عملکرد قرار داده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده