تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۲۲۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان قزوین مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح صنعتی در قزوین در سال‌جاری/ ۱۱۱ واحد دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان قزوین گفت: ۳۰۰ طرح صنعتی طی سال‌جاری در استان به بهره‌برداری رسید که از این میان ۱۷۳ طرح مربوط به توسعه واحد‌ها و ایجاد خط تولید بود.

به گزارش می‌متالز، «محسن رستمی» مدیرکل صمت استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون سه هزار و ۷۱۶ واحد شیمیایی، غذایی، الکترونیکی، فلزی و صنعتی پروانه بهره‌برداری در استان دارند که برای ۱۵۲ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند.

وی با بیان اینکه شهرستان قزوین با ۳۳ درصد بیشترین سهم واحد‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: پس از قزوین بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری در حوزه واحد‌های صنعتی استان متعلق به شهرستان‌های آبیک و البرز است.

مدیرکل صمت استان قزوین با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۶ واحد تولیدی در سطح استان قزوین به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: در همین مدت یک هزار و ۷۷۷ جواز تاسیس نیز صادر شده که اجرای این تعداد واحد، زمینه اشتغال ۵۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۱ واحد دانش‌بنیان در استان، یادآور شد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید، گروه‌هایی را برای نظارت و حل مشکلات واحد‌های صنعتی ایجاد کرده ایم تا مصوبات لازم در این زمینه قابلیت اجرایی بگیرد.

رستمی بیان کرد: هم اکنون یک هزار ۹۸۶ جواز تاسیس در استان قزوین به ثبت رسیده که برای بهره‌برداری از آن به یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است تا ۸۳ هزار ۴۹۹ نفر مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از طرح‌ها با توجه به تولیداتی که دارند به خروج ارز از کشور کمک می‌کنند، تصریح کرد: ۷۶ طرح مهم صنعتی در دستور کار قرار دارد که مبلغ سرمایه‌گذاری آن‌ها ۱٠٠ همت بوده و ۱۶ هزار شغل را برای استان به ارمغان می‌آورد.

رستمی به مصوبات سفر رئیس جمهوری برای افتتاح طرح‌های مهم استان قزوین اشاره کرد و گفت: در سفر اردیبهشت‌ماه سال گذشته رئیس جمهور به این استان، ۱۰ همت تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۹ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به صدور ۱۷۴ پروانه اکتشاف معدن در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۲۵ مورد گواهی کشف و ۲۷٠ معدن نیز به مرحله دریافت گواهی بهره‌برداری رسیده، همچنین ظرفیت استخراج معادن استان نیز ۱۱ میلیون تن در سال است.

مدیرکل صمت استان قزوین به آمار مبادلات تجاری استان قزوین پرداخت و گفت: امسال استان قزوین ۴۲۱ میلیون دلار صادارت و ۸۴٠ میلیون دلار واردات داشته است. همچنین ۲۴۱ مشاغل خانگی در سال‌جاری معرفی شده اند و پنج هزار و ۲۶۶ اشتغال نیز در اداره صنعت، معدن و تجارت استان به ثبت رسیده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده