تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۲۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صمت صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۵ طرح صنعتی و ۱۹ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان‌ و‌ بلوچستان به‌مناسبت دهه مبارک فجر

‌می‌متالز - همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۵ طرح صنعتی و ۱۹ پروژه زیرساختی در حوزه‌های مختلف عمرانی و فنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر صمت مورد افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، امروز چهارشنبه و همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۵ طرح صنعتی با مجموع اشتغال نزدیک به یکصد نفر و ۱۹ پروژه زیرساختی با اعتبار ۴۱۳ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف عمرانی و فنی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان با حضور «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مورد افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی قرار گرفت.

بر این اساس، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان که به‌مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت، گفت: با توجه به سفر آتی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان، مجموعه پیشنهاد‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های چندین شهرک صنعتی و ایجاد چند شهرک صنعتی پیش بینی شده که اهم اقدامات در این راستا همزمان با سفر رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.

وی، در حاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی شهرک صنعتی زاهدان، اظهار کرد: پیش بینی توسعه شهرک‌های صنعتی سواحل مکران در حوزه سیستان و پاکستان انجام شده که در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان محقق می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: ۱۶ پروژه صنعتی در ایام دهه فجر در سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید. همچنین طرح‌هایی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید، در بهبود فضای صنعتی استان و افزایش اشتغال نقش تاثیر گذاری بهمراه داشت.

وی ادامه داد: در سراسر کشور طرح‌های صنعتی و زیرساخت‌های عمرانی متعددی در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید، در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه تعدادی از واحد‌های تولیدی در سال‌های گذشته متوقف شدند، مجدد احیا و به چرخه تولید بازگشتند. احیای واحد‌های تولیدی یکی از نهضت‌های مهم است که توسط دولت دنبال می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: ۲۲۸ طرح ایجادی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید که در مجموع برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد شد؛ که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت، با حضور در شهرک صنعتی زاهدان، شرکت نگین گاز مکران منطقه آزاد چابهار را مورد افتتاح و بهر برداری قرار داد.

در جریان این سفر، یک واحد تولیدی که در زمینه بسته بندی انواع گاز و انواع سوخت مایع به شکل کپسول فعالیت می‌کند با سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار و ۸۵۶ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

در حال حاضر تعداد پروانه‌های صادر شده کشور برای واحد‌های سیلندر پرکنی ۱۲۱ فقره است که ۱۰ مورد آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

همچنین واحد تولیدی احیاء شده بسته بندی گوشت باستانی در شهرک صنعتی زاهدان، نیز مورد افتتاح قرار گرفت. این واحد راکد در راستای برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و دولت سیزدهم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدٍ راه اندازی مجدد شد و به چرخه تولید بازگشت. برای احیاء و راه اندازی این واحد تولیدی ۷۰ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است که برای ۱۵ نفر شغل به وجود آورده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین واحد تولیدی در زمینه بسته بندی گوشت را در شهرک صنعتی زاهدان افتتاح کرد. میزان سرمایه گذاری این واحد تولیدی ۱۵ هزار میلیون ریال و اشتغالزایی آن ۳۶ نفر است.

مقیمی در این شهرک صنعتی همچنین واحد تولیدی احیاء شده در حوزه تولیدات سلولزی و دستمال کاغذی که به تازگی راه اندازی مجدد شده است را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد. میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی ۶۶ هزار و ۹۵۱ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۲ نفر می‌باشد.

تعداد پروانه‌های صادر شده برای واحد‌های دستمال کاغذی در کشور ۱۹۱ واحد است که سه واحد آن در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی در ادامه برنامه‌های این سفر، در مراسم تحویل قرارداد اولین سوله به واحد دانش بنیان (شرکت آفتاب تابان سیستان) واقع در پردیس فناوری شهرک صنعتی زاهدان حضور یافت.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان برنامه‌های خود، در نشستی با استاندار سیستان و بلوچستان مهمترین اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی در حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی را در این استان مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده