تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۳۲۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی تاکید کرد:

نیل به اهدف در صورت تدوین نقشه راه صنعت کشور

‌می‌متالز - عضو کیمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه زمانیکه نقشه راه صنعت تدوین شود، مشخص خواهد شد که در سال‌های آینده در هر حوزه باید به چه جایگاهی دست یابیم، گفت: نقشه راه نباید آرمانی تدوین شود بلکه باید براساس ظرفیت‌ها، منابع و توانایی‌ها تنظیم و سهم بخش‌های دولتی و خصوصی مشخص شود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله فیروزی درباره ضرورت تدوین نقشه راه صنعتی، گفت: با وجود اینکه در برنامه‌های ۵ ساله برای هر بخش سیاست‌هایی تعریف و در ادامه جزئیات بیشتری برای تحقق این اهداف در بودجه سالانه مشخص می‌شود، اما با وجود تمام این اقدامات عملا نقشه راه جامع تعریف شده‌ای در صنعت نداریم تا مسیر‌ها به درستی تبیین شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود نقشه راه جامع، اقدامات انجام گرفته در هر بخش پراکنده است، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نقشه مناسبی برای حوزه صنعت تدوین کند، البته این نقشه راه باید به گونه‌ای تنظیم شود که سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها نیز به اجرایی شدن آن کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانیکه این نقشه راه تدوین شود، مشخص خواهد شد که در سال‌های آینده در هر حوزه باید به چه جایگاهی دست یابیم، اضافه کرد: البته نقشه راه نباید آرمانی تدوین شود بلکه باید براساس ظرفیت‌ها، منابع و توانایی‌ها تنظیم و سهم بخش‌های دولتی و خصوصی مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید مسیر‌های دستیابی به اهداف در نقشه راه تعیین شود، افزود: نه تنها باید برای حوزه صنعت نقشه راه تعیین شود بلکه برای سایر بخش‌ها مانند معدن نیز باید این برنامه‌ریزی صورت گیرد تا از ظرفیت این بخش به درستی استفاده شود، زیرا با وجود اینکه بار‌ها تاکید شده که بخش معدن باید جایگزین نفت شود، اما در عمل اقدامی چندانی برای تحقق این مهم انجام نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شواری اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده