تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۲۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کرمانشاه خبر داد؛

هفت واحد صنعتی و دانش‌بنیان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کرمانشاه اعلام کرد که ۲ واحد صنعتی و پنج واحد دانش‌بنیان به مناسبت دهه فجر، با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و استاندار کرمانشاه در شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، «محسن دارابی» مدیرکل صمت استان کرمانشاه؛ از کلنگ‌زنی ۲ پروژه مهم رینگ سازی و پتروشیمی سنقر در این سفر خبر داد و گفت: این ۲ پروژه مهم صنعتی برای استان ۹۰۰ فرصت شغلی به وجود می‌آورد.

وی اعتبار این پروژه‌های کلنگ‌زنی را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ایام دهه فجر امسال نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب ۴۵ پروژه صنعتی در استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.

هفت واحد صنعتی و دانش‌بنیان در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید

وی اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های صنعتی در ایام دهه فجر امسال برای ۸۱۰ نفر در سطح استان کرمانشاه اشتغال ایجاد کرده است.

دارابی همچنین گفت: استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار اشتغالزایی دارد.

از سوی دیگر، «بیژن کردستانی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه‌ها گفت: ۱۰ کارگاه و سوله شرکت‌های دانش بنیان در شهرک صنعتی بیستون با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال (در حوزه‌های مختلف زیرساختی) احداث شده که پنج واحد آن‌ها امروز بهره برداری می‌رسد و پنج سوله دیگر نیز در حال تجهیز است.

وی در ادامه تاکید کرد: این شرکت‌های دانش‌بنیان به طور میانگین برای پنج نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

خط تولید جدید کارخانه فرش «رجال» با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشغالزایی ۳۵ نفر نیرو کار جدید در شهرک شهرک صنعتی بیستون دومین پروژه بود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر افتتاح کرد.

به گفته مسوولان این کارخانه؛ این واحد صنعتی اکنون برای ۱۳۵ نفر اشتغال ایجاد کرده و سالانه ۲۰ هزار متر مربع فرش ۷۰۰ و ۱۲۰۰ شانه تولید و به کشور‌های کانادا، دانمارک، روسیه، آذربایجان و عراق نیز صادرات دارد.

بهره‌برداری از شرکت مانا صنعت سیروان (تولید پروفیل درب و پنجره) با هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۵ نفر سومین پروژه‌ای بود که مقیمی مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شهرک فرامان افتتاح کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده