تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۳۲۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

اهمیت ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای تکمیل زیرساخت‌های صنایع

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازار سرمایه و هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید به خصوص صنعت پتروشیمی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، «محمدجواد عسکری» در رابطه با حمایت از بازار سرمایه و صنایع بنیادی در لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای حمایت از بازار سرمایه، جذب سرمایه‌های خارجی برای تکمیل زیرساخت‌های صنایع مهمی، چون پتروشیمی، نفت و همچنین صنایع جانبی است.

وی عنوان کرد: آنچه که در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای نمایندگان مجلس اهمیت دارد، ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بازار سرمایه و هدایت سرمایه‌ها به سمت بخش تولید به خصوص صنعت پتروشیمی است چراکه این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و آینده خوبی را برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد.

نگاه ویژه دولت و مجلس به صنعت پتروشیمی

به گفته عسکری، نگاه دولت و مجلس به صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه برای آن بسیار خاص است چراکه اکثر کشور‌های توسعه‌یافته دنیا هم برای صنایع مهم خود از جمله صنعت پتروشیمی ارزش ویژه‌ای قائل هستند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهار داشت: به منظور تکمیل زیرساخت‌های صنایع مهم در کشور، تدابیر لازم و ضروری در بودجه ۱۴۰۳ و همچنین برنامه هفتم دیده شده است.

عسکری خاطرنشان کرد: جلوگیری از خام‌فروشی در صنایع نفتی و پتروشیمی یکی از اقدامات مهمی است که باید برای آن برنامه مدونی تدوین شود تا کشور‌های دنیا به محصولات و تولیدات کشور ما وابستگی پیدا کنند؛ بنابراین در قالب یک برنامه زمان‌بندی باید از فضای خام‌فروشی به سمت تولید مواد اولیه برای کشور‌ها حرکت کنیم تا شاهد ارزآوری بیشتر به کشور باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده