تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۳۲۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت‌ صمت خبرداد:

امکان انجام تست‌های ضد انفجار داخلی شد/ دستاورد‌های بزرگی در حوزه‌های صنعتی و تولیدی کشور رقم خورده است

‌می‌متالز - معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه با افتتاح آزمایشگاه مرجع ضد انفجار، امکان انجام تست‌های ضد انفجار هم داخلی شد، گفت: در حوزه‌های مختلف صنعت گام‌های بلندی با کمک دو بخش صنعت و دانشگاه برداشته شده است

به گزارش می‌متالز، آئین افتتاحیه اولین نهاد صدور گواهی و آزمایشگاه تجهیزات ضد انفجار IECEX در محل شرکت دانش‌بنیان آزمایشگاه‌های صنایع انرژی در خاورمیانه صبح امروز با حضور «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت و «مهدی اسلام‌پناه» رئیس سازمان ملی استاندارد در محل شهرک تحقیقاتی کاوش برگزار شد.

سیدمحمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت با اشاره به دستاورد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی کشور در سال‌های اخیر، گفت: اکنون بخش اعظم پالایشگاه، نیروگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود؛ از جمله امروز ۷۰ درصد تجهیزات نفت و گاز در پالایشگاه‌های عسلویه توسط ایرانیان ساخته شده است.

وی ادامه داد: شرکت دانش‌بنیان آزمایشگاه‌های صنایع انرژی با سهامداری سندیکای صنعت برق و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان یکی از آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد با اخذ گواهینامه‌های متخلف بین‌المللی، کشور را در حوزه تست‌های استاندارد بین‌المللی از خروج ارز بی‌نیاز کرده است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت تصریح کرد: از سه میلیارد دلار بازار تجهیزات پزشکی کشور، یک و نیم میلیارد دلار را محصولات ایرانی تشکیل می‌دهند و همچنین در حوزه الکتروموتور‌ها دستاورد‌های ارزشمند متخصصان منجر به تولید الکتروموتور ضد انفجار ۲/۷ مگا وات شده است.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه امروز با افتتاح آزمایشگاه مرجع ضد انفجار، امکان انجام تست‌های ضد انفجار هم داخلی شد، تاکید کرد: در حوزه‌های مختلف صنعت گام‌های بلندی با کمک دو بخش صنعت و دانشگاه برداشته شده است.

موسوی همچنین گفت: همکاری خوب بین وزارتخانه‌های صمت، نیرو، نفت، بخش خصوصی و سازمان ملی استاندارد منجر به اخذ مجوز ارزشمند آزمایشگاه و نهاد صدور گواهی ضد انفجار شرکت اپیل شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده