تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۳۱۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی مطرح‌شد:

استان مرکزی نخستین قطب شرکت‌های مادر تخصصی و چهارمین استان صنعتی کشور است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان مرکزی در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان اعلام کرد که استان مرکزی به‌عنوان اولین قطب شرکت‌های مادر تخصصی و چهارمین استان صنعتی کشور معرفی شده است.

به گزارش می‌متالز، «علی جودکی» مدیرکل صمت استان مرکزی با حجت‌الاسلام «سعید جزایی» رئیس کل دادگستری استان مرکزی دیدار کرد.

جودکی در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های اداره صمت استان مرکزی، گزارشی از وضعیت حوزه فعالیت این اداره کل ارائه داد و گفت: در استان مرکزی بیش از ۳ هزار واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک فعالیت دارند که این استان را به‌عنوان اولین قطب شرکت‌های مادر تخصصی و چهارمین استان صنعتی کشور معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی نظیر پتروشیمی، پالایشگاه، آلومینیوم‌سازی، آذراب، هپکو، واگن پارس و کمباین‌سازی پتانسیل محصولات استراتژیک صنعتی استان در کشور را به عنوان صنایع صنعت‌ساز معرفی کرده است.

مدیرکل صمت استان مرکزی با متنوع خواندن محصولات تولیدی استان تاکید کرد: فعالیت واحد‌های بزرگ فولادی، دارویی، غذایی، شیمیایی و. استان مرکزی را به‌عنوان استانی با تنوع محصولات تولیدی در کشور مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه وجود بیش از ۶۷۰ معدن با نزدیک به ۴۰۰ معدن فعال در سطح استان مرکزی، این استان را به عنوان رنگین کمان معدنی کشور معرفی کرده، ادامه داد: وجود معادن سنگ‌های تزئینی در محلات، معادن مس، سرب و روی در شهرستان‌های دلیجان، ساوه و زرندیه و معادن شن و ماسه در شهرستان‌های دیگر زمینه فعالیت و اشتغال زیادی را در بر داشته است.

جودکی فعالیت بیش از هزار تاجر و شرکت بازرگانی و نزدیک به ۷۰ هزار واحد صنفی در سطح استان را از دیگر پتانسیل‌های اقتصادی در سطح استان مرکزی عنوان کرد و یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت عظیم اصناف راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات در توزیع و تنظیم بازار در شرایط و مناسبت‌های مختلف است.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام جزایی ضمن تقدیر از فعالیت‌های متنوع و متعدد اداره کل صمت استان مرکزی در بخش‌های مختلف گفت: دستگاه قضا درجهت رفع موانع تولید و در حمایت از واحد‌های تولیدی، جهت فعال کردن واحد‌های راکد و یا تعطیل در سطح استان مرکزی، همراه با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در جهت رشد تولید که منجر به مهار تورم در جامعه خواهد شد گام‌های اساسی را برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی و تولیدی مستقر در استان، استقرار دفاتر مرکزی شرکت‌ها به استان مرکزی می‌تواند در باعً رونق اقتصادی بیشتر در استان مرکزی شود که این مهم می‌بایست از سوی مدیران اقتصادی استان مرکزی و از جمله اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی تا حصول نتیجه پیگیری شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده