تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۲۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد:

پرداخت ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳۴ واحد صنعتی لرستان/ محصولات فولاد خرم‌آباد کارکرد صادراتی دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان با اشاره به اینکه امسال ۲۱۴ میلیون دلار صادرات به بازار‌های هدف انجام شده، از پرداخت ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳۴ واحد صنعتی در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان پیش‌ازظهر روز ۲۶ بهمن‌ماه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر در ۹۳ کارگروه تشکیل شده ۶۳۴ مصوبه داشته‌ایم که از این تعداد ۵۳۳ مورد اجرایی، ۳۸ مصوبه انجام نشده و ۷۳ مصوبه دیگر نیز در دست اجراست.

وی افزود: از مجموع ۲۷۱ مصوبه‌ای که امسال داشتیم ۱۹۸ مورد معادل ۷۳ درصد مصوبات اجرایی شده که عمده آن‌ها مربوط به سیستم بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان بوده است.

مدیرکل صمت استان لرستان با بیان اینکه در این مدت ۳۳ واحد صنعتی و همچنین ۳ واحد تملک شده بانکی به چرخه تولید برگشتند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳ واحد صنعتی مربوط به سال گذشته و مابقی در سالجاری وارد مدار تولید شدند.

وی اضافه کرد: برای ۱۳۴ واحد صنعتی استان ۸۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود که با همکاری سیستم بانکی از این رقم، ۷۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان به این واحد‌ها پرداخت شده است.

جعفری، به راه‌اندازی مجموعه زاگرس خودرو پس از هفت سال تعطیلی اشاره کرد و با بیان اینکه این مجموعه به مدار تولید بازگشته و در حال حاضر روزانه ۵۰ خودرو تولید می‌کند و تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات بروز خریداری کرده است، یادآور شد: خودرو‌های تولید شده به صورت مونتاژ تحت لیسانس یک شرکت چینی است.

وی، احیای صنایع غذایی گهر و خمیر مایه دورود، طرح فروسیلیس بروجرد با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ثبت سفارش ماشین‌آلات فروآلیاژ الیگودرز، ورود هلدینگ صنعتی مینو و تولید ۱۲ محصول استان، ثبت سفارش ماشین‌آلات و پیگیری مسائل حقوقی شرکت ماشین‌سازی لرستان و در نهایت رفع مشکلات نساجی بروجرد را از جمله اقدامات اداره کل صمت لرستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیان کرد.

مدیرکل صمت استان لرستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۲ طرح اثرگذار و پیشران صنعتی در استان، خاطرنشان کرد: فروآلیاژ الیگودرز، استیل کورد سلسله، فروسیلیس بروجرد، اجرای ۳ هزار پروژه جدید توسط ایمیدرو نظیر تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز و آهک هیدراته پلدختر از جمله این طرح‌ها هستند.

وی با بیان اینکه امسال نیز به ۹۷ واحد صنعتی ۵۲۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است، تاکید کرد: امسال ۲۱۴ میلیون دلار صادرات به بازار‌های هدف انجام شده و ۹۰ قلم کالا نیز به ۲۵ کشور جهان صادر شده است.

محصولات فولاد خرم‌آباد کارکرد صادراتی دارد

جعفری همچنین در حاشیه جریان بازدید محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از مجتمع فولاد خرم‌آباد اظهار کرد: این مجتمع فولاد یکی از مجموعه‌های تعطیل استان بوده که در حال حاضر احیا شده البته این احیا با تغییر سرمایه‌گذار صورت گرفته است. البته سرمایه‌گذار جدید به دنبال افزایش تولید و بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته خط تولید این مجموعه به روز شد تا افزایش بهره‌وری داشته باشد، تصریح کرد: یکی از نیاز‌های این مجموعه ورود یک سری ماشین‌آلات خطوط تولید به کشور است که باید برای وارد کردن آن‌ها از ظرفیت ستاد تسهیل استفاده کند.

مدیرکل صمت اضافه کردبا بیان اینکه صنعت فولاد جزو صنعت‌هایی بوده که استان‌ها باید با وزارت هماهنگی داشته و نسبت به صدور مجوز توسعه اقدام کنند، بیان کرد: برای صدور مجوز انرژی خوراک و مواد اولیه که مد نظر وزارت است چنانچه مجوز گرفته شود جانمایی صورت می‌گیرد و این شرکت قصد تولید یک میلیون تن فولاد را دارد و حجم سرمایه‌گذاری آن بالاست و ضرورت دارد ماشین‌آلات آن ثبت سفارش شود تا یک سرمایه‌گذاری جدید در استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه محصولی که این کارخانه تولید می‌کند، مورد استفاده صنایع کشور است، افزود: هم اکنون صنعت فولادی که ورق با ضخامت بالا تولید کند در کشور کم است و اکثر آن‌ها ورق‌هایی که با ضخامت پایین است تولید می‌کنند.

جعفری همچنین گفت: این صنعت یکی از نیاز‌های مهم کشور است که رویکرد صادراتی دارد و بدون واسطه و با واسطه به کشور‌های مختلف محصولات خود را صادر کرده و حائز استاندارد‌های اروپایی نیز است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده