تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۳۳۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منابع محدود بانکی از چرخه تولید خارج و صرف نیاز‌های دولت می‌شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: منابع محدود بانکی عمدتا از چرخه تولید خارج و صرف تامین نیاز‌های دولت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق اظهار کرد: در محیط کسب و کار کشور با وجود تلاش‌های دولت وضعیت خوبی نداریم و غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد و تامین مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلات در این بخش است.

وی افزود: واحد‌های کوچک و متوسط مشکلات جدی برای تامین مالی خود دارند. این در حالیست که بخش عمده‌ای از تولید کشور را انجام می‌دهند.

منابع محدود بانکی از چرخه تولید خارج و صرف نیاز‌های دولت می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها می‌تواند منجر به تشدید این مشکلات شود، تصریح کرد: دولت و بانک مرکزی برای تحقق شعار سال باید تلاش بیشتری انجام دهند و منابع محدود بانکی عمدتا از چرخه تولید خارج و مصرف نیاز‌های دولت می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به انتشار اوراق بانکی ۳۰ درصدی، گفت: اقدام اخیر دولت در انتشار ۲۸ هزار میلیارد اوراق تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی با نرخ ۳۰ درصد با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی کارشناسی نشده است.

وی افزود: تسهیلات با این نرخ از بهره منجر به افزایش هزینه‌های تولید و در نهایت افزایش قیمت تمام شده محصولات می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان گفت: در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی همه شرکت می‌کنند، زیرا نقش مجلس برای قانون‌گذاری و نظارت بی‌بدیل است و می‌تواند منجر به تقویت تولید شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده