تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۳۳۲۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت در جشنواره تولید ملی، افتخار ملی اعلام کرد:

ایجاد بیش از ۶۴ هزار شغل جدید از ابتدای سال تاکنون از طریق احیای واحد‌های تولیدی راکد/ افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از طریق احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید به وجود آمده است.

به گزارش می‌متالز، فرشاد مقیمی شامگاه دوشنبه در بیست‌و‌یکمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۳۰۱ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است که برای ۲۶ هزار نفر اشتغال به وجود آورده است.

وی، همچنین اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار و ۱۱۸ واحد تولیدی راکد در بخش صنعت به چرخه تولید بازگشته است و برنامه دولت سیزدهم احیا ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی راکد است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در حوزه افزایش ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت تولید کار می‌کنند نیز ۲ هزار و ۳۳۵ واحد رشد تولید داشته‌اند که برای یک هزار و ۶۷۵ نفر شغل به وجود آورده است. همچنین برنامه دولت سیزدهم ارتقای ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد تا پایان دولت می‌باشد.

مقیمی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون همچنین ۲هزار و ۱۴۳ طرح جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که اشتغال ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفری به دنبال داشته است.

وی در ادامه، تصریح کرد:از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از طریق احیای واحد‌های تولیدی راکد، افتتاح طرح‌های صنعتی جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶۴ هزار و ۱۳۴ شغل جدید به وجود آمده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود نوسازی و بازسازی را نیاز صنعت دانست و خاطرنشان کرد: با ناترازی در بخش انرژی مواجه هستیم، یکی از دستاورد‌های نوسازی و بهسازی کاهش میزان سهم انرژی در تولید و رساندن آن به کمتر از میزان موجود است، ضمن اینکه نوسازی و بازسازی کاهش آلایندگی را بدنبال دارد.

مقیمی، با بیان اینکه بدنبال ارتقای رقابت‌پذیری هستیم، اظهار کرد: ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در سال ۱۴۰۲ به مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شده است، همچنین با بهره‌برداری از یک شهرک صنعتی غیردولتی مجموع شهرک‌های صنعتی غیردولتی به ۶۵ شهرک رسید که بیش از ۸ هزار واحد تولیدی در آن‌ها فعالیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حمایت از واحد‌های دانش‌بنیان و ارتقاء فناوری در صنعت، افزود: ۳۲۲ نیاز فناورانه از ابتدای سال تاکنون در بخش صنعت شناسایی شده است و مجموع نیاز‌های فناورانه شناسایی شده در بخش صنعت ۲ هزار و ۱۸۸ نیاز است که ۶۰۰ نیاز از طریق مکانیزم فن بازار‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، نوآور و فناور مرتفع شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص تامین انرژی پایدار با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز بیان کرد: شهرک تخصصی نیروگاهی شال در قزوین به بهره‌برداری رسیده است و در زمان فراخوان برای واگذاری زمین در کمتر از دو ساعت ظرفیت ایجاد شده توسط متقاضیان بخش خصوصی تکمیل شد. همچنین زیرساخت‌های شهرک انرژی راین در کرمان فراهم شده و در استان‌های دیگر نیز این زیرساخت‌ها کم کم برای فعالیت علاقمندان بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

مقیمی، از فعالان بخش خصوصی خواست که به صورت مشارکتی و تجمیعی در حوزه تامین انرژی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی فعالیت نمایند و از این طریق به رفع تعهدات ماده ۱۶ خود نیز با ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده، مبادرت ورزند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های کمیته پایش، از تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی خواست با مشارکت فعالانه در این کمیته مسائل صنعتگران را مورد پیگیری قرار دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان سخنان خود به موضوع تامین مالی بخش تولید اشاره کرد و گفت: روی زنجیره‌های تولید درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی متمرکز شدیم تا تامین مالی زنجیره‌ای را به اجرا درآوریم و در این راستا اوراق گام را به عنوان یک راهکار در زنجیره تامین در دستور کار داریم.

در پایان این همایش از واحد‌های تولیدی برتر با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد. در بخش شهرک‌های صنعتی نیز از کلینیک کسب و کار یزد، کلینیک کسب و کار سیستان و بلوچستان و شهرک صنعتی غیردولتی برق و الکترونیک آذربایجان شرقی تقدیر شد.

منبع: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده