تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۳۲۷۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی ۱۷۴ واحد صنعتی و تولیدی در گیلان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان از راه‌اندازی ۱۷۴ واحد صنعتی و تولیدی در استان خبر داد و گفت: برای حدود ۹ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان در نشست معاون وزیر صمت با فعالان تولیدی و اقتصادی گیلان اظهار کرد: تولیدکنندگان و تلاشگران اقتصادی و تولیدی گیلان خستگی، مشکلات و چالش‌ها را خسته کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی مشکلات صاحبان تولید و اشتغال، افزود: وجود مشکلات ارزی، تأمین مالی و مواد اولیه و مسائل بانکی از اهم چالش‌های تولیدکنندگان است.

مدیرکل صمت استان گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک‌ها در قبال تولید اظهار کرد: بانک‌ها در مسیر تولید قدم گذاری نمی‌کنند.

وی از فعالیت ۱۷ هزار واحد صنفی و صنعتی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: ۱۷۴ واحد صنعتی با بیش از ۵۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در گیلان ایجاد شده است.

پورحیدری از احیای ۱۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در گیلان خبر داد و تاکید کرد: برای احیا و فعال سازی این تعداد واحد‌های تولیدی بیش‌از ۱،۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی از فعالیت بیش از ۱۸۰۰ واحد صنعتی (دارای پروانه صنعتی فعال) در استان خبر داد و یادآور شد: ما ۱۸۰ پروژه و طرح صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان وجود دارد که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این طرح‌ها تا اواخر امسال و برخی تا اواسط سال آینده زمینه اشتغال ۶ هزار و ۱۸۵ نفر دیگر با با سرمایه گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان فراهم شود.

مدیرکل صمت استان گیلان همچنین از شناسایی ۳۴۵ واحد صنعتی راکد در گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۵ واحد صنعتی راکد قابلیت احیا را دارند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده