تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۳۲۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

افتتاح ۱۱ طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری/ تکمیل ۱۱۴ طرح صنعتی نیمه تمام در سال‌جاری

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۱ طرح صنعتی در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری، در آئین بهره برداری از این طرح‌ها، ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و زمینه اشتغال مستقیم ۹۶ نفر فراهم شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل؛ انواع ظروف و جعبه پلاستیکی، فیلم تک‌لایه‌پلی‌اتیلن ساده، مصنوعات چوبی، اجزا و قطعات فلزی کولر آبی، در و پنجره فولادی، ترازوی توزین کالا، ادوات کشاورزی و بسته‌بندی خشکبار است که در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، فارسان و لردگان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۹۸ طرح صنعتی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تصریح کرد: ۲۰ مورد از این طرح‌ها تا پایان سال‌جاری و ۲۰۰ طرح تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

تکمیل ۱۱۴ طرح صنعتی نیمه تمام در ۹ ماهه نخست امسال

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۱۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام با سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و وارد چرخه تولید شد، تاکید کرد: این تعداد طرح برای یک هزار و ۸۵۹ نفر اشتغالزایی کرده است.

رحمتی همچنین از رشد ۷۲ درصدی درآمد‌های وصول شده از حقوق دولتی معادن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال از این محل کسب شده است.

وی تکمیل زنجیره‌های تولید را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و یادآور شد: تا پایان سال یکی از زنجیره‌های تولید فولاد در استان تکمیل می‌شود.

مدیرکل صمت استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال موانع تولید ۱۸۳ واحد تولیدی در استان برطرف شد، اظهار کرد: همچنین در طول سال‌جاری چهار هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی استان تامین شده است.

وی تعداد واحد‌های صنعتی در دست اجرای این استان را ۲ هزار و ۲۰۸ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۹۸ واحد دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

همچنین «محمدکاظم منزوی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: تعدادی طرح‌های توسعه فولاد و ریخته‌گری، سردخانه و پروژه‌های کشاورزی در استان آماده بهره‌برداری شده که با حضور مسوولان ملی افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهم‌ترین دستاورد‌های تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های تولیدی و صنعتی به‌شمار می‌رود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده