تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۱۸۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرهنگی مطرح کرد:

ضرورت کنترل قیمت دلار و طلا/ مسوولان به دنبال راهکار‌های آسان برای عبور از مشکلات هستند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مسوولان به دنبال راهکار‌های آسان برای عبور از مشکلات هستند، گفت: بهترین و راحت‌ترین راهکار از نظر برخی مدیران دست کردن در جیب مردم است!

به گزارش می‌متالز، محمدحسین فرهنگی با انتقاد از افزایش قیمت دلار، گفت: به‌یقین مشکلات اقتصادی ما ریشه در اقتصاد کلان و مواردی همچون عدم کنترل نقدینگی، نبود تناسب میان عرضه و تقاضا، وضعیت و نحوه مالیات‌ستانی در حوزه‌های متنوع تاثیرگذار و... دارد، در حالی که همه به دنبال دریافت پول از مردم هستند! حال چه برای عمران و آبادانی کشور و چه برای پرداخت حقوق‌‎های آن‌ها، در حالی که چنین روش مدیریتی درست نبوده و بسیار آسیب‌زا است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ارزش‌افزوده‌هایی مانند مدیریت صحیح معادن با زحمت به دست می‌آیند، اما باید این ارزش ملی را جدی گرفت و همان‌طور که زمانی به دنبال ملی کردن نفت بودیم باید اکنون به ملی کردن معادن نیز اندیشید، چراکه بطور مثال طلا ارزش‌افزوده بالا داشته و بر قیمت سکه و ارز اثر دارد، ضمن آنکه راهکار عملیاتی بسیار کارآمدی برای تامین نیاز‌های دولت خواهد بود، اما این مهم ازسوی مدیران رها شده و کسی به این راهکار فکر نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان به دنبال راهکار‌های آسان برای عبور از مشکلات هستند، افزود: بهترین و راحت‌ترین راهکار از نظر برخی مدیران دست کردن در جیب مردم است! و این رویه نامطلوبی برای مدیریت کشور شده است، لذا باید یکبار برای همیشه جلوی این روند مدیریتی ایستاد و روش‌ها را تغییر داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده