تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۳۱۶۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲/ طلا و سکه از دلار جا ماند

‌می‌متالز - ثبات قیمت دلار بالاخره شکست و دلار وارد محدوده قیمتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان شد. با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه چه مسیری را طی کرد؟

به گزارش می‌متالز، افزایش قیمت دلار سبب رشد ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی قیمت انواع سکه در بازار شد. اما این رشد چنان نبود که بازار طلا و سکه کانال عوض کند.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲/ طلا و سکه از دلار جا ماند

قیمت طلا امروز به گرمی دو میلیون ۳۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل افزایش ۳۷ هزار تومانی در هر گرم داشت. قیمت سکه امامی هم با حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش به ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم با رشد ۲۱۰ هزار تومانی به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم سکه و ربع سکه هم با رشد ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی هم امروز وارد کانال ۶ میلیون تومان شد.

مروری بر روند قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد بازار طلا و ارز هنوز رشد قیمت دلار را جدی نگرفته‌اند، چون علی رغم رشد ۵۰۰ تومانی قیمت دلار، قیمت طلا رشد چندانی نداشت. این مساله نشان می‌دهد مسیر طلا و دلار یکسان نیست و بازار فلزات زرد رنگ هنوز به مسیر دلار برنگشته است.

البته این نخستین باری نیست که بازار فلزات زرد رنگ به تحولات بازار ارز واکنش چندان زیادی نشان نمی‌دهد. چون در موارد پیشین هم چنین اتفاقی تکرار شده است و می‌توان گفت تبعیت بازار سکه از بازار ارز بیشتر است. اما بازار طلا با احتیاط بیشتری حرکت می‌کند.

اما روند بازار طلا و سکه چگونه است؟ تجربه‌های قبلی نشان داده بازار طلا و سکه تنها در مواقعی تحت تاثیر جدی بازار ارز قرار می‌گیرد که این اسکناس کانال قیمتی عوض کند. به عبارتی اگر دلار بتواند کانال ۵۰ هزار تومان را پس بگیرد، احتمال رشد قیمت طلا و سکه و تغییر کانال این فلزات گرانبها هم وجود دارد. اما اگر دلار به زیر محدوده ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان بر گردد باید منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز تحت تاثیر افزایش تقاضا صعودی شده است و باید دید این جو افزایشی تا چه زمان در بازار ادامه‌دار است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده