تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۷۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / تقاضا، مسیر سکه را از دلار جدا کرد؟

‌می‌متالز - امروز قیمت طلا و سکه روند متوازنی نداشتند. سکه امامی و طلا با کاهش قیمت دلار همراه شدند و سایر قطعات سکه نیز افزایش‌های ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی داشتند. برخی معامله‌گران T رشد تقاضا را دلیل ناترازی قیمت‌ها می‌دانند.

به گزارش می‌متالز، امروز قیمت طلا و سکه روند یکدستی نداشتند. قیمت طلا و سکه امامی کاهش داشت و سایر قطعات سکه نیز با افزایش‌های محدودی معامله شدند. برخی معامله‌گران روز‌های پایانی محرم و رونق محدود در خرید طلا و سکه را دلیل افزایش محدود قیمت‌ها می‌دانند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / تقاضا، مسیر سکه را از دلار جدا کرد؟

برگشت قیمت در بازار طلا نیازمند اخبار قوی سیاسی است

کارشناسان اقتصادی با اشاره به قیمت سکه امامی به‌عنوان متری برای تعیین قیمت در بازار طلا و سکه، کماکان قیمت ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را محدوده شیرینی برای معامله در بازار طلا عنوان می‌کنند. آن‌ها سقف ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را نیز سقف قیمتی در بازار فلز زرد می‌دانند. به گفته فعالان بازار فلز زرد، سکه در منطقه تعادلی خود در حال معامله است و برای ورود به منطقه حمایتی ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیاز به خبر‌های قوی‌تری از نظر سیاسی دارد.

به اعتقاد برخی از کارشناسان اقتصادی با وجود اینکه در ماه‌های گذشته رفتار انس نسبت به قیمت دلار اثر کمرنگ‌تری بر قیمت طلا و سکه داشته است؛ اما با توجه به افت‌های مجدد قیمت طلای جهانی توجه به این بازار نیز ضروری است. تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر انس جهانی نتواند موفق به احیا محدوده ۱۹۱۲ دلاری شود، ریزش‌ها ادامه دار خواهد بود. آن‌ها به سیاست‌های فد مبنی بر عدم امکان بالابردن نرخ بهره و نداشتن تایید‌یه‌های لازم اشاره می‌کنند و می‌گویند در صورت حرکت صعودی بازار طلا و کامودیتی‌ها، دستیابی به منطقه ۱۹۵۰ دلاری دور از ذهن نخواهد بود. اما شرط اساسی رفتار فدرال رزرو است که فعلا قصدی برای افزایش ندارد.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، قیمت طلای جهانی به دلیل تعطیلات پایان هفته بازار‌های جهانی بر روی رقم ۱۹۲۳ دلاری ثابت است.

سکه امامی از رشد قیمت در خانواده سکه‌ها جا ماند

امروز ۲۶ شهریور، قیمت سکه امامی با کاهش ۴۳ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان معامله شد. این قطعه تنها سکه کاهشی بازار بود. در روز جاری سکه بهار ۹۶ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با رقم ۲۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان مبادله شد.

امروز نیم‌سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و ربع سکه نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در روز جاری سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

همراهی قیمت طلا با کاهش دلار

امروز قیمت طلا نیز کاهشی بود. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۶ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش هفت هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۴۱ هزار تومان رسید. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون ۳۱۰ هزار تومان رسید.

در بیست و ششمین روز از شهریور حباب قطعات سکه همانند قیمت سکه‌ها روند داشت. حباب سکه امامی با کاهش ۱۰۷ هزار تومانی تنها قطعه کاهشی بود. امروز حباب سکه بهار ۶۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۳۲ هزار تومان، ربع سکه ۹۲ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان رشد داشتند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده