تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۱۵۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه، امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲ / عقبگرد قیمت سکه

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه، امروز از رکود در این بازار حکایت می‌کند. قیمت طلای ۱۸ عیار ثابت مانده و سکه کاهش قیمت را تجربه کرده است. قیمت دلار روندی اندکی کاهشی دارد.

به گزارش می‌متالز، امروز، شنبه چهارم شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا تغییری نکرده است و قیمت سکه امامی و بهار آزادی، اما روند نزولی دارند. امروز قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی، روندی اندکی کاهشی به خود گرفته است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

قیمت طلا و سکه، امروز ۴ شهریور ۱۴۰۲ / عقبگرد قیمت سکه

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر روند ثابتی دارد و دو میلیون و ۳۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر اندکی نزولی و ۲۷ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان است؛ حدود دو هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته. در روز‌های اخیر سکه امامی بین دو کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان نوسان داشته است.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهشی را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه بهار آزادی در روز‌های گذشته، نوسان میان دو کانال ۲۴ و ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کرده.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۳۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۸۰۳ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی، امروز ۵۲ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و ۹۹۱ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در نخستین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییری نسبت به روز کاری گذشته نداشته است. حباب نیم‌سکه، اما با ۲۴ هزار تومان افزایش نسبت به پنجشنبه، روی سه میلیون و ۸۹۴ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییری نسبت به روز کاری گذشته نداشته است. حباب آن، اما نسبت به روز پنجشنبه ۱۱ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۴۱۸ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز شش هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و ۱۷۷ هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در اولین روز هفته جاری دلار کار خود را در کانال ۴۹ هزار تومان آغاز کرد، اما مدام در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در رفت و برگشت بود. بازار در چند هفته گذشته در محدوده ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در رفت و برگشت بوده و روند آن نشان داده که فعلا قیمت دلار در بازار قرار است در نیمه اول کانال ۴۹ هزار تومان بماند. معامله‌گران مرز حساس دلار را قیمت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان می‌دانند و می‌گویند اگر دلار بتواند خود را در بالای این مرز ثابت کند، می‌تواند برای ورود به نیمه دوم کانال ۴۹ هزار تومان خیز بردارد. در غیر این صورت دلار فعلا در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۸ هزار ۸۰۰ یا ۹۰۰ تومان باقی می‌ماند.

همچنین در یک هفته اخیر قیمت طلا و سکه با ضربان‌های محدود دلار در کانال‌های قیمتی بالا و پایین نوسان داشت. در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید که شاخص‌های اقتصادی چه تاثیری بر بازار‌ها می‌گذارند، ولی به نظر نمی‌رسد که قیمت طلا و سکه تغییرات شارپی را در آینده نزدیک تجربه کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده