تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۷۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / روند کاهشی قیمت سکه در کانال ۲۷ میلیونی

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد. نرخ طلای ۱۸ عیار ثابت است، اما سکه امامی که روز گذشته به کانال ۲۷ میلیون تومان بازگشته بود، همچنان در این کانال در حال کاهش است. امروز دلار هم نزولی و انس افزایشی است.

به گزارش می‌متالز، امروز، سه‌شنبه ۲۸ شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند متفاوتی دارند. امروز قیمت طلا تغییر محسوسی ندارد، اما قیمت سکه امامی و بهار آزادی نزولی است. دلار نیز همچنان در کانال ۴۹ هزار تومانی کاهش قیمت دارد. نرخ انس، اما با اندکی افزایش قیمت همراه است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر ثابت است و دو میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۷ میلیون و ۸۹۱ هزار تومان است؛ حدود ۶۶ هزار تومان کمتر از دیروز.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز سه هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۵۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی امروز ۲۸ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و ۵۵۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / روند کاهشی قیمت سکه در کانال ۲۷ میلیونی

قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان بیشتر از دیروز است. البته روز گذشته نیم سکه به حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسید. حباب نیم‌سکه نیز با ۳۴ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و ۷۸۳ هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز گذشته در همین ساعات، تجربه کرده است. حباب آن نیز نسبت به دیروز سه هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۴۱۹ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز پس از مدت‌ها ثبات قیمت امروز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده، با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز حدود دو هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و ۱۷۷ هزار تومان رسیده است.

افزایش اندک قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، مانند روز گذشته افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیر‌های موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۰۸ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازار‌های جهانی اندکی صعودی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۳۴.۷۱ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۰۳ درصدی قیمت طلا در بازار‌های جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار اندکی کاهشی است و طلا هم تغییر خاصی نداشته. اما کاهش قیمت سکه محسوس‌تر است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی طی سال‌های اخیر در اقتصاد ایران بخش عمده‌ای از نوسانات قیمت طلا و سکه را نوسانات ارز تشکیل داده است؛ اما علت افزایش‌های بیشتر قیمت طلا و سکه نسبت به دلار قیمت انس جهانی طلاست.

به اعتقاد فعالان اقتصادی عامل طلای جهانی در دو سه سال گذشته نقش قابل اعتنایی در جابه‌جایی قیمت طلا در بازار داخلی نداشته است. نوسان‌های نسبتا کوچک در این بازار تصادفی است و جهت‌دار و دائمی نیست؛ بنابراین آنچه در ارز می‌بینیم کم و بیش در طلا و سکه نیز می‌بینیم؛ مگر اینکه قیمت انس جهانی تغییرات شارپی داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده