تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۱۹۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فروش ۶۵ درصد از ورق‌های فولادی در هفته دوم بهمن

‌می‌متالز - ورق‌های فولادی در هفته دوم بهمن‌ماه روز‌های کم‌تقاضایی را در بورس کالا تجربه کردند. از مجموع ۵۲ هزار و ۸۰۰ تن ورق فولادی عرضه شده در بورس کالا تنها ۶۵ درصد از آن‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، هفته دوم بهمن‌ماه ۵۲ هزار و ۸۰۰ تن از انواع ورق‌های فولادی در بورس کالا عرضه شد، برای این مقدار ۳۸ هزار و ۲۵۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت حدود ۶۵ درصد یعنی ۳۴ هزار و ۴۵۰ تن از ورق‌های فولادی معامله شد. مقایسه معاملات این هفته با هفته‌های گذشته نشان می‌دهد عرضه ورق‌های فولادی در دو هفته اول بهمن‌ماه کاهش یافته است، البته سطح تقاضا نیز بالا نیست. ریز معاملات این هفته به قرار جدول زیر است:

فروش ۶۵ درصد از ورق‌های فولادی در هفته دوم بهمن

پرتقاضاترین معاملات ورق در هفته دوم بهمن‌ماه مربوط به ۲ عرضه فولاد مبارکه اصفهان است. این تولیدکننده روز دوشنبه ۸ هزار و ۵۰۰ تن ورق رنگی، ۱۰ هزار تن ورق سرد و ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع‌اندود عرضه کرد، تقاضا برای اکثر ورق‌ها به مراتب بالاتر از سطح عرضه بود. در واقع هفته دوم بهمن‌ماه تنها در ۲ عرضه ورق‌سرد B و ورق قلع‌اندود فولاد مبارکه سطح تقاضا بالاتر از میزان عرضه بود.

معامله در تعدادی از عرضه‌های این هفته سطح پایینی داشت. برای مثال روز چهارشنبه فولاد اکسین خوزستان ۳ هزار و ۹۰۰ تن ورق گرم عرضه کرد، ولی تنها ۱۰۰ تن از آن‌ها معامله شد. برای ورق گرم فولاد اکسین خوزستان تنها ۷۰۰ تن تقاضا وجود داشت. یکی دیگر از روز‌های هفته صنایع هفت الماس ۳ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و تنها ۵۰ تن از این مقدار معامله شد. این وضعیت از روز اول تا آخر هفته و در معاملات انواع مختلفی از ورق‌های فولادی وجود داشت. در روز ابتدایی هفته وقتی ورق سرد خودرو محصول فولاد غرب آسیا روی تابلو رفت و برای هزار و ۳۵۰ تن عرضه، تنها ۵۰۰ تن تقاضا وجود داشت و همین مقدار نیز معامله شد. در این هفته کم تقاضا ورق سرد B محصول فولاد غرب آسیا و ورق گرم فولاد کاویان نسبت به سایر معاملات هفته با تقاضای بیشتری معامله شدند.

فولاد غرب آسیا ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق سرد B عرضه کرد و ۴ هزار و ۴۵۰ تن از آن‌ها معامله شد. فولاد کاویان نیز ۸ هزار و ۸۰۰ تن ورق گرم عرضه کرد و از این مقدار ۳ هزار و ۶۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. به غیر از این دو معامله و عرضه‌های فولاد مبارکه، ورق‌های فولادی در هفته دوم بهمن‌ماه روز‌های کم تقاضایی را سپری کردند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده