تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۳۲۴۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
اعلام خطر یک تولیدکننده:

صنعت فولاد را به سرنوشت صنعت خودرو دچار نکنید

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: متاسفانه امروز صنعت فولاد مبدل به جایی شده است که راحت به آن حمله می‌کنند در حالی‌که صنعت فولاد مسیر را اشتباه نرفته است.

به گزارش می‌متالز، احسان دشتیانه، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در نشست خبری انجمن فولاد با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه امروز صنعت فولاد مبدل به جایی شده است که راحت به آن حمله می‌کنند در حالی‌که صنعت فولاد مسیر را اشتباه نرفته است.

وی افزود: مشکل برق و گاز را به گردن صنعت فولاد می‌اندازند در حالی‌که صنعت فولاد تنها ۵ درصد از انرژی برق را مصرف می‌کند.

دشتیانه ادامه داد: در شرایطی که ما تحریم هستیم و مازاد تولید داریم، وضع عوارض صادراتی و دریافت علی‌الحساب مالیات برای صنعت فولاد بسیار تاسف بار است و نیازمند رسیدگی از جانب ریاست جمهوری است؛ این درحالی‌است که وزارت اقتصاد و صمت تا حدودی از صنعت فولاد حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: گرانی‌ها و تورم مسکن و خودرو و لوازم خانگی نیز گا‌ها به گردن صنعت فولاد انداخته می‌شود در صورتی‌که سهم صنعت فولاد در قیمت تمام‌شده این صنایع حدود ۵ درصد است و این موضوع یک بحث انحرافی است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: ما اعلام خطر می‌کنیم اگر این شیوه برخورد و سیاست‌گذاری با صنعت فولاد ادامه پیدا کند، به زودی این صنعت نیز به وضعیت صنعت خودرو دچار می‌شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده