تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۴۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۳۲۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۵۰ هزار شغل با آموزش مهارتی در ۵ ماه

‌می‌متالز - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۵۰هزار شغل این سازمان در پنج ماه منتهی به پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای فرد، باعث تقویت قابلیت اطمینان افراد در اجرای وظایفشان می‌شود. در نتیجه امکان بروز خطا در اجرای کار‌های مربوطه کاهش می‌یابد و بهبود در کیفیت خدمات و محصولات تولیدی ایجاب می‌شود. این خود به تولید بیشتر، رشد شرکت‌های کوچک و بزرگ، و در نهایت افزایش اشتغال در سطح جامعه منجر خواهد شد.

با توجه به مشکلات عدیده در حوزه اشتغال و همچنین وجود نیرو‌های کار فراوان و آموزش ندیده و البته فارغ التحصیل دانشگاهی، نیاز جدی کشور به بحث آموزش‌های تخصصی که منجر به ایجاد شغل شود از مهمترین مسایل است. مساله‌ای که وجود دارد این است که مطابق آمار سازمان فنی و حرفه‌ای تقریباً ۵۰ درصد مهارت آموزان جذب بازار کار می‌شوند.

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تفاهم نامه با حوزه معاونت توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۵۰ هزار شغل در ۵ ماهه منتهی به پایان سال در کشور خبرداد و گفت: ما در بازه زمانی کمتر از سه ماه ۶۷ هزار شغل ایجاد کردیم که ۱۷ هزار نفر بیشتر از تعهد سازمان فنی وحرفه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت و سنجش صلاحیت، دو ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، آمار ثبت شده آموزش مهارت در کشور ۴ میلیون و ۶۰۰ نفر دوره است.

وی اظهارداشت: از ابتدای دولت تاکنون در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیز سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر ثبت شده که در مقایسه با دولت گذشته، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور داریم که در حین آموزش، صاحب شغل می‌شوند.

عظیمی با بیان اینکه دولت در سفر‌های خود، مصوبات و منابع مالی برای استان‌ها پیش‌بینی می‌کند، گفت: در کشور دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که تخصیص آن استانی است. از استانداران انتظار می‌رود برای تخصیص و جذب این اعتبارات در حوزه آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده