تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۳۲۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منطقه آزاد انزلی؛ قطب گردشگری شمال کشور/ ماموریت ویژه منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری است

‌می‌متالز - سخنگوی منطقه آزاد انزلی گفت:ماموریت ویژه ما در منطقه آزاد انزلی با وجود دریای کاسپین، ورزش‌ها و تفریحات دریایی، به صورت اختصاصی در حوزه گردشگری است.

به گزارش می‌متالز، مهدی کاظمیان، مدیر روابط عمومی و سخنگوی منطقه آزاد انزلی، در خصوص ظرفیت‌های این منطقه اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود و هر سال میزبان ده‌ها میلیون نفر بازدیدکننده و گردشگر است که از این دیدن می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر ظرفیت‌های بومگردی و ساحلی و ظرفیت تجاری منطقه آزاد انزلی بسته گردشگری ما را نیز تقویت کرده است. ما در این دوره از نمایشگاه یکصد فرصت سرمایه‌گذاری را تدارک دیدیم که از این تعداد، ۳۰ بسته اختصاصی شامل گردشگری است و در معرض عموم قرار گرفته که به سرمایه گذاران علاقمند و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه عرضه می‌شود.

کاظمیان در این باره ادامه داد: غرفه ما در این نمایشگاه با یک معماری ویژه گیلان زمین طراحی شده که نشان از میراث و فرهنگ بالای گیلان است.

در این غرفه با معماری خاصی از گیلان زمین میزبان بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران هستیم.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی با اشاره به مزیت رقابتی منطقه آزاد انزلی توضیح داد: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد فعال و نخستین منطقه آزاد شمال کشوردر مرکز ثقل جمعیت کشور قرار دارد. همچنین این منطقه نزدیکترین منطقه آزاد به پایتخت ایران است که با فاصله ۴ ساعت برای بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور در دسترس است. امکانات و زیرساخت‌های این منطقه برای عموم مردم طراحی شده است. ما منطقه آزاد را با شعار "منطقه همه ایرانیان" معرفی کردیم و دسترسی به آن برای عموم مردم وجود دارد.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی درخصوص چالش‌های پیش روی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: رویکرد مناطق آزاد در حوزه‌های سرمایه گذاری، تسهیلگری است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم این اتفاق رقم خورد. منطقه آزاد از حالت بسته خارج شد و هزار بسته سرمایه گذاری در ابتدای سال از سوی دبیرخانه شورای عالی تهیه شد. همچنین به هر منطقه آزاد ماموریت ویژه‌ای داده شد.

وی بیان کرد: ماموریت ویژه ما در منطقه آزاد انزلی با وجود دریای کاسپین، ورزش‌ها و تفریحات دریایی، به صورت اختصاصی در حوزه گردشگری است. لازم به ذکر است، بزرگترین آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی ساخته شده است.

کاظمیان در این باره افزود: همچنین، در کنار بازار و محیط امنی که سازمان منطقه آزاد فراهم کرده، منطقه آزاد به عنوان یک قطب معرفی شده است.

در سال جاری تاکنون بیش از ۱۱ میلیون نفر از این منطقه بازدید داشتند. پیش بینی ما این است که در نوروز این عدد به طور قابل توجهی افزایش یابد.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی گفت: ما در سازمان منطقه آزاد خود را برای نوروزی متفاوت آماده می‌کنیم. امسال نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن دارد و با جشنواره‌هایی در قالب "بهار در بهار" آماده حضور همه مردم ایران در منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده