تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۳۲۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی منطقه آزاد انزلی:

درآمد ارزی با جذب گردشگران خارجی/ یکصد فرصت سرمایه‌گذاری را در منطقه آزاد انزلی طراحی کردیم

‌می‌متالز - مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی منتطقه آزاد انزلی گفت: صد بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه را براساس اولویت ها، ظرفیت ها، بازار‌های هدف و نیروی کار در منطقه آزاد انزلی طراحی کردیم.

به گزارش می‌متالز، جواد کشلی، مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی منتطقه آزاد انزلی، درخصوص فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: صد بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه را براساس اولویت ها، ظرفیت ها، بازار‌های هدف و نیروی کار در منطقه آزاد انزلی طراحی کردیم.

وی افزود: این اولویت‌ها شامل کارکرد‌های مختلف صنعتی، تجاری_خدمات، لجستیک_ بندری و گردشگری_تفریحی است که و با این کارکرد‌ها در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور حاضر شدیم. تاکید من به بخش‌های گردشگری است.

کشلی همچنین ادامه داد: فعالیت بخش‌های گردشگری در حوزه احداث هتل‌های ۴ ستاره، ۵ ستاره، مجتمع‌های گردشگری و تفریحی، مجتمع‌های رفاهی و اقامتی است و فرصت‌های کم نظیری برای منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود. ما در منطقه آزاد انزلی سالانه میزبان ۱۱ میلیون گردشگر هستیم که یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و تفریحی به شمار می‌رود. از سرمایه‌گذاران و متقاضیان درخواست می‌کنیم که بسته‌های سرمایه‌گذاری ما را که تماما با مجوز‌های بی نام صادر شده و زمین‌ها نیز مشخص شده است را با توجه به مزیت‌ها و مشوق‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور از جمله انزلی مانند معافیت‌های مالیاتی مطالعه کنند. به انزلی بیایند تا بتوانیم سرمایه‌گذاری آن‌ها را به ویژه در حوزه گردشگری جذب کنیم.

مدیر سرمایه‌گذاری و تامین مالی منتطقه آزاد انزلی بیان کرد: کارکرد‌های مختلف منطقه آزاد شامل صنعتی_ تولیدی، لجستیک_ بندری، تجاری- بازرگانی، گردشگری_ تفریحی است. از این ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری حدود ۳۰ بسته که تحت عنوان "کتاب کیمیا" منتشر شده و از طریق بارکد نیز قابلیت دانلود دارد، در حوزه گردشگری است. ما این بسته‌ها در این نمایشگاه همراه خود داریم تا به سرمایه گذاران علاقمند معرفی کنیم.

وی درخصوص جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران خارجی توضیح داد: ما برای کسب درآمد‌های ارزی به موضوع توسعه گردشگری به ویژه گردشگری خارجی نیازمندیم. همان طور که کشور به صادرات غیرنفتی تاکید دارد، جذب گردشگران خارجی نیز مانند صادرات غیرنفتی برای ما درآمد ارزی به همراه دارد. ما باید بتوانیم سهم خود را از این ظرفیت جهانی به دست آوریم و تعداد گردشگران خارجی را افزایش دهیم. این نیازمند این است که زیرساخت‌های مختلف، هتلینگ، بازاریابی گردشگری که موضوع مهمی در دنیا محسوب می‌شود، اجرای اماکن تفریحی، زیرساخت‌های نرم افزاری و نیروی انسانی آموزش دیده و باتجربه مربوطه را فراهم و استفاده کنیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده