به گزارش میمتالز، در این راستا با سید محسن واعظی فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه میخوانید.
سیدمحسن واعظی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: خط ۲ مترو اصفهان از شمال شرق این شهر در خیابان زینبیه آغاز شده و سپس از میدانهای عاشق، طوقچی و چهار راه ابن سینا عبور کرده و در ادامه وارد میدان امام علی میشود و پس از گذر از خیابانهای هاتف، نشاط و چهار راه فلسطین وارد میدان امام حسین میشود و سپس در تلاقی با خط ۱ در میدان امام حسین به سمت خیابانهای طالقانی، کهندژ و در ادامه به غرب شهر تا خمینی شهر منتهی میگردد.
وی در خصوص اهمیت این خط ریلی افزود: تلاقی خط ۱ و ۲ مترو اصفهان در میدان امام حسین، مسیر مترویی شهروندان عزیزمان را از شمال، غرب و سپس جنوب اصفهان پوشش میدهد که این اقدام حجم ترافیک و به دنبال آن آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک در شهر اصفهان (انواع خودروها) را تا حد قابل توجهی کاهش میدهد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد: طبق آمار و مطالعات انجام شده در صورتی که خط ۱ و ۲ مترو اصفهان همزمان فعال باشند، حدود ۲۷ هزار نفر ساعت روزانه از خط ۱ مترو و حدود ۲۵ هزار نفر ساعت از خط ۲ مترو این کلان شهر استفاده میکنند.
واعظی فر اظهار داشت: سازمان قطارشهری اصفهان برای خط ۲ مترو این کلان شهر در گام اول حدود ۲۵۷۵ تن از این محصول ملی که ۱۰۰ تن آن نیز ریل سخت میباشد از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای متعددی که از کارخانه ذوب آهن اصفهان داشتم، فرایند تولید ریل را از نزدیک در این مجتمع عظیم صنعتی مشاهده کردم، ریل ذوب آهن بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید میشود.
وی در پاسخ به این سوال که برای مسیر ریلی اصفهان - فولادشهر با توجه به اینکه از جمله مسیرهای کلیدی صنایع بزرگ استان و همچنین به دلیل وجود مسکن مهر فولادشهر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چه برنامهای دارید چنین گفت: با توجه به اینکه خط ریلی عنوان شده از جمله خطوط حومه کلان شهر اصفهان است تامین منابع آن با وزارت راه و شهرسازی میباشد که در این خصوص نیاز است اعتبار ویژه به این مسیر اختصاص یابد و همچنین صنایع بزرگ استان مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز در این بخش مشارکت بیشتری داشته باشند.
منبع: ذوب آهن اصفهان