تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۳۲۸۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در نشست تحلیلی فعالان بازار سرمایه با مدیران این شرکت مطرح شد:

تامین مالی «چدن» با مسیر اوراق گام

‌می‌متالز - معاونت مالی و اقتصادی چدن‌سازان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده در کنار دریافت تسهیلات بانکی بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز شرکت از طریق اوراق گام تامین خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «داوود صافی دستجردی» مدیرعامل چدن‌سازان در نشست تحلیلی فعالان بازار سرمایه با مدیران شرکت چدن‌سازان طی بازدید از خطوط تولیدی این مجموعه در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: شرکت چدن‌سازان یک بار تجدید ارزیابی از محل سرمایه‌گذاری‌ها انجام داده و در حال حاضر انجام مجدد آن در دست بررسی است.

مدیرعامل چدن‌سازان ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته اگر تجدید ارزیابی مجدد به نفع سهامداران باشد نتیجه بررسی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه این نشست افزود: در سال گذشته، ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد تولید شده و در سال آینده پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۳۳ میلیون تن و در سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن برسد.

مدیرعامل چدن در خصوص روند تناژ صادراتی این شرکت اظهار داشت: تحریم‌ها بر وضعیت صادرات بی‌تاثیر نبوده است. اما پس از اینکه صادرات کاهش یافت، از این مساله عبرت گرفته و سعی کردیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم و در سال آینده رکورد صادرات چدن‌سازان از بدو تاسیس زده خواهد شد.

وی اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها، محصولات تولیدی شرکت چدن‌سازان به ۳۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

صافی ادامه داد: از سال ۲۰۱۶ تا کنون بازار روسیه یکی از بازار‌های مهم چدن‌سازان محسوب می‌شود که بخش قابل توجهی از فروش و صادرات غلتک به این کشور صورت می‌گیرد.

صافی درباره سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های بلندمدت، افزود: درصد سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه در شرکت در حال افزایش است. چرا که سهم سرمایه‌گذاری در این بخش در شرکت‌های بزرگ دنیا در حال افزایش است. چدن‌سازان سعی کرده است که روی استاندارد جهانی قدم بردارد.

وی در خصوص مزیت‌های برتر چدن‌سازان نسبت به رقبا، گفت: بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده غلتک به روش گریز از مرکز و کامل‌ترین خط تولید غلتک و قطعات سنگین ریختگی در خاورمیانه و همچنین تولید غلتک‌های فوق سنگین نورد عریض دنیا از مزیت‌های برتر این شرکت نسبت به رقبا است.

مختاری، عضو هیات مدیره چدن‌سازان نیز در این نشست با بیان اینکه شرکت چدن‌سازان، در سطح خاورمیانه، بزرگ‌ترین تولیدکننده غلتک است، گفت: گروه صنعتی چدن‌سازان شامل شرکت غلتک‌سازان سپاهان، سنگین صنعت کوه‌پایه، شرکت نواندیشان صنعت فولاد است.

به گفته وی بیلت و شمش، غلتک‌های نورد گرم، غلتک‌های صنایع، پاتیل سرباره، قالب و لوازم جانبی شمش و انواع پالت کار و چوک از محصولات تولیدی گروه صنعتی چدن‌سازان است.

آقابابایی، معاونت مالی و اقتصادی چدن‌سازان در پاسخ به سوال یکی‌ از فعالان بازار سرمایه در مورد منبع تامین مالی شرکت، گفت: با توجه به اینکه ارتباط خوبی با بانک‌ها داریم بخشی از منابع مالی شرکت از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود، اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال آینده در کنار دریافت تسهیلات بانکی بخش قابل توجهی از منابع مورد نیاز شرکت ازطریق اوراق گام تامین خواهد شد.

به گفته وی اگر شرکت نیاز به تامین مالی بیشتری داشته باشد انتشار اوراق هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده