تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۳۲۹۴۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آینده فورد در خطر است

‌می‌متالز - شرکت خودروسازی فورد موتور، خودرو‌های برقی ارزان چینی را یک تهدید راهبردی عظیم می‌داند که در نهایت به ایالات‌متحده می‌رسد و به چالش‌های خودروسازی که در حال حاضر با تقاضای متزلزل مصرف‌کننده برای خودرو‌های شارژی مواجه است، می‌افزاید.

به گزارش می‌متالز، «ماریان گجاجا» مدیر عملیات واحد خودرو‌های الکتریکی فورد بر این باور است که فورد خودرو‌های برقی ارزان‌تر چینی را یک تهدید بزرگ می‌داند. گجاجا افزود که فورد بهتر است خودرو‌های برقی را در نظر داشته باشد وگرنه آینده‌ای به عنوان یک شرکت نداریم. آن‌ها در این فناوری از ما جلوتر هستند.

فورد در حال تنظیم مجدد راهبرد خودرو‌های برقی خود است، زیرا مصرف‌کنندگان ایالات‌متحده از قیمت بالای مدل‌های باتری‌دار و زیرساخت شارژ ناقص اجتناب می‌کنند.

«جیم فارلی» مدیر عامل این شرکت اظهار کرد که فورد در حال کار بر روی خودرو‌های برقی ارزان‌قیمت برای مقابله با رقابت چینی و مدل مقرون به صرفه‌ای است که تسلا می‌گوید در راه است.

بی‌وای‌دی چین اخیراً با مدل‌های ارزان‌قیمتی مانند Seagull خود که ۱۱ هزار دلار است، از تسلا به عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودرو‌های الکتریکی در جهان پیشی گرفته است.

طبق گزارش بلومبرگ، گجاجا اظهار کرد که فورد انتظار دارد خودروسازان چینی کارخانه‌هایی در مکزیک بسازند تا تعرفه ۲۷.۵ درصدی ایالات‌متحده بر خودرو‌های الکتریکی ساخت چین را کاهش دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده