به گزارش میمتالز، گفته میشود دلیل این موضوع هزینه بالایی است که اخذ اجازه فروش این خودروها برای فروشندگان به همراه دارد. فرآیند صدور گواهینامه فروش محصولات برقی این خودروساز میتواند بیش از یکمیلیون دلار برای نمایندگیها هزینه داشته باشد. برخی از فروشندگان و نمایندگیهای فورد از الزامات مجوز فروش برقیها، مانند آموزش و نصب شارژر، راضی نیستند. از آنجایی که فروش خودروهای الکتریکی به دلیل قیمت بالای این محصولات امکان کاهش دارد، بسیاری از نمایندگیهای فورد حاضر به سرمایهگذاری در فروش آنها نیستند. البته در ابتدا خبرگزاری دیترویت فری پرس در مورد تصمیم این فروشندگان گزارش داد، اما فورد هم تایید کرد که بیش از نیمی از نمایندگیها یعنی نزدیک به ۳هزار نمایندگی فورد در ایالات متحده از سرمایهگذاریهای لازم برای فروش خودروهای الکتریکی مانند F-۱۵۰ لایتنینگ و موستانگ Mach- e صرفنظر کردهاند.
در مقابل، برخی از فعالان بازار خودروی آمریکا میگویند به موتورهای احتراقی و هیبریدیهای سنتی پایبند میمانند. آنها معتقدند خودروهای سنتی با افت قیمت بنزین در آینده به علت کاهش تقاضا محبوبیت زیادی پیدا میکنند. بخشی از دلهره نمایندگیها میتواند در پاسخ به سرمایهگذاریهای هنگفتی باشد که این خودروساز از فروشندگان خود برای فروش خودروهای برقی خواسته است، از جمله شارژرهای سریع DC که فروشندگان ملزماند برای فروش خودروهای برقی فورد در فروشگاه خود نصب کنند، علاوه بر این میتوان به هزینه آموزش کارکنان نیز اشاره کرد.
منبع: دنیای اقتصاد