تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۳۲۹۶۳
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس:

پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس پرقدرت وارد بازار سرمایه می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: این سیاست کلی هیات مدیره و هلدینگ است که با کمی تاخیر انجام شود تا بدهی‌ها کمی سبک شود تا بیدبلند بسیار پرقدرت و با سهام ارزنده‌ای وارد بازار سرمایه شود.

به گزارش می‌متالز، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص ورود به بازار سرمایه اظهار کرد: این موضوع سیاست‌های کلی هلدینگ است، زیرا ما هنوز در موقعیت بازپرداخت اقساط تسهیلات هستیم. این سیاست کلی هیات‌مدیره و هلدینگ است که با کمی تاخیر انجام شود تا بدهی‌ها کمی سبک شود تا بیدبلند بسیار پرقدرت و با سهام ارزنده‌ای وارد بازار شود. بیدبلند طرح توسعه‌ای دارد که در حال عرضه پتانسیل‌های جدیدی است و توانسته اقساطی که برای ساخت فاز اول دریافت کرده را پرداخت کند.

وی با اشاره به چالش‌های این پالایشگاه افزود: چالش‌ها یکی، دو تا نیست. ما هم محدودیت‌های بین‌المللی را به واسطه تحریم‌های ظالمانه داریم و هم معضل تغییر مکرر قوانین. ما در گذشته برای صادرات مشوق‌های صادراتی داشتیم، اما در حال ضحار عوارض صادراتی پرداخت می‌کنیم. درباره نرخ خوراک هر سال همه سهامداران نگران هستند که امسال نرخ خوراک چه می‌شود! همچنین درباره هزینه‌های گمرکی ما در گذشته معافیت گمرکی داشتیم، اما در حال حاضر هیچ معافیتی نداریم. هر تجهیزی که از خارج وارد کشور می‌شود، باید به طور کامل حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنیم. قبلا با ارز ۴۲۰۰ عوارض گمرک پرداخت می‌کردیم که به یکباره تبدیل به ارز نیمایی شد.

امین‌نژاد در این باره ادامه داد: همه این‌ها عواملی هستند که در هنگام سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی نیستند. وقتی این مسائل ایجاد می‌شود چالش به وجود می‌آید. قرار نبود که درخصوص خوراک پالایشگاه ما با ۷۰ درصد ظرفیت کار کنیم. اما با کم کاری‌های سال‌های گذشته مواجه شدیم. وقتی ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌شود، باید روزانه ۲ میلیارد مترمکعب به ما خوراک بدهند، اما می‌گویند ۱.۴۰۰ بیشتر خوراک نمی‌توانیم دریافت کنیم.

۱.۱ میلیارد دلار در موضوع گاز‌های مشعل داریم سرمایه‌گذاری مجدد انجام می‌دهیم. این‌ها مشکلاتی است که ابرپروژه بیدبلند را دچار چالش می‌کند. اما تاکنون با حمایت‌های مدیران بیدبلند این شرکت خوشنام، یکی از خوش حساب‌ترین شرکت‌های صندوق توسعه ملی و بازار پول هستیم. در سیستم بانکی هیچگونه بدهی معوقه نداریم. با مدیریت خوب، این چالش‌ها را به حداقل رساندیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده