تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۲۹۶۶
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس:

بیدبلند خلیج فارس یکی از ۱۰ شرکت برتر بورس در ۵ سال آینده/ پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، سودده است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: بیدبلند دارد اقساط وام را پرداخت می‌کند. ماهانه حدود ۷۰ میلیون دلار قسط صندوق توسعه ملی را پرداخت می‌کنیم و از طرف دیگر به دلیل پروژه توسعه‌ای یا کمبود خوراک شرکت، با ظرفیت صد درصدی نمی‌توانیم فعالیت می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمود امین‌نژاد، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند تولید محور و توسعه محور است. این پالایشگاه در سال ۹۹ به بهره برداری رسیده، اما خوراک صد درصدی ندارد.

وی افزود: بیدبلند پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل را در چند استان دنبال می‌کند. علاوه بر این در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر پتروپالایشگاه، زنجیره‌های ارزش واحد‌های pp و PDH را آغاز کردیم و ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در آن‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ادامه داد: از نظر کیفی پالایشگاه گاز بیدبلند شرکتی سودده است. باتوجه به نرخ خوب خوراک و ارزش محصولات خوبی که تولید می‌کند، صادرات محور است. بیش از ۸۰ درصد از تولیدات پالایشگاه گاز بیدبلند صادراتی است. بیدبلند علاوه بر اینکه یکی از ستون‌های تامین گاز کشور است، در بخش ارزآوری نیز نقش خوبی دارد. با توجه استهلاک این شرکت در دوران ۱۵ یا ۲۵ سال، یا نرخ تسعیر ارز که سال گذشته اتفاق افتاد، سود عملیاتی ما کم شد. اما شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند از روز اول تولید شرکتی سودده بوده و ضررده نبوده است. برخی از شرکت‌ها از نظر وام ها، استهلاک و بدهی‌ها و. شاید ۱۰ سال ضررده باشند و بعد به سود برسند. اما بیدبلند از روز اول سودده بوده است.

امین‌نژاد در این باره خاطرنشان کرد: بیدبلند دارد اقساط وام را پرداخت می‌کند. ماهانه حدود ۷۰ میلیون دلار قسط صندوق توسعه ملی را پرداخت می‌کنیم و از طرف دیگر به دلیل پروژه توسعه‌ای یا کمبود خوراک شرکت، با ظرفیت صد درصدی نمی‌توانیم فعالیت می‌کنیم. با وجود این بیدبلند شرکت سوددهی است. سود شرکت در شان بیدبلند نیست. بعد از ۳۶ ماه که پرداخت اقساط وام به پایان می‌رسد جهش خوبی را در سودآوری می‌توانیم داشته باشیم.

مدیرعامل پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: درباره پروپان می‌خواهیم آن را تا پلی پروپیلن پیش برویم. می‌خواهیم یک محصول ۵۰۰ دلاری را به ۱۲۰۰ دلار تبدیل کنیم. قطعا در ۵ سال آینده بیدبلند یکی از ۱۰ شرکت برتر بورس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده