تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۳۲۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وضع محدودیت اکتشاف و تولید زغال سنگ در کلمبیا

‌می‌متالز - دولت کلمبیا در حال تنظیم لایحه معدنی است که قرارداد‌های آتی اکتشاف و تولید زغال سنگ را ممنوع می‌کند. این اقدام در را به روی دولت برای تصاحب دارایی‌های معدنی در شرایط خاص باز می‌کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از ریوتایمز، یکی از اهدف این طرح، حرکت کلمبیا به سوی کربن زدایی از اقتصاد و محیط زیست این کشور است.

مردم در حال حاضر می‌توانند پیش‌نویس لایحه را در وب‌سایت وزارت معادن‌و‌انرژی بررسی کنند، اگرچه هنوز این طرح در کنگره مطرح نشده است.

کلمبیا بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در آمریکای جنوبی است که نقشی اساسی در بخش انرژی منطقه ایفا و سهم قابل توجهی در بازار جهانی زغال سنگ دارد.

رئیس جمهور این کشور، گوستاوو پترو که در سال ۲۰۲۲ به ریاست جمهوری رسید، متعهد شده که کشور را از وابستگی به سوخت‌های فسیلی دور کند.

دولت او صدور قرارداد‌های جدید زغال سنگ و نفت را متوقف کرده و این طرح به طور قانونی ممنوعیت صدور مجوز اکتشاف و تولید زغال سنگ را اجرا می‌کند.

در اجلاس COP ۲۸ در دبی، کلمبیا با کشور‌هایی که خواستار توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی بودند، همسو بود. زغال سنگ و نفت صادرات اصلی کلمبیا هستند که نقش مهمی در درآمد صادراتی این کشور بازی می‌کنند.

این قانون همچنین پیشنهاد کرده که دولت می‌تواند دارایی‌های معدنی را برای تقویت صنعتی‌سازی مجدد، انتقال انرژی و بازسازی زیرساخت عمومی کشور مصادره کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده