تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۳۳۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی دولت عنوان کرد:

هدایت بانک‌ها به سمت تولیدکنندگان/ تلاش دولت همکاری با بخش خصوصی است

‌می‌متالز - سخنگوی دولت با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه حمایت از تولیدکنندگان و کاهش چالش‌های بانکی این بخش گفت بانک‌ها باید به طرف تولیدکنندگان هدایت شوند و سیاست دولت سیزدهم در جهت اصلاح رویه بانکی است.

به گزارش می‌متالز، علی بهادری جهرمی - دبیر و سخنگوی هیات دولت - در جشنواره تولید ملی - افتخار ملی به نگاه دولت به بخش خصوصی و تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: نگاه دولت سیزدهم همان نگاهی است که مقام معظم رهبری برای دولت مردان همه ادوار مشخص کرده است و بی شک حل مسئله اقتصادی کشور از درون حاصل می‌شود و دولت به شکل ویژه بر روی تولیدکنندگان داخلی حساب می‌کند.

جهرمی در ادامه به همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه احیاء بنگاه‌های تولیدی غیر فعال و نیمه فعال اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته توانستیم با کمک بخش خصوصی حدود ۶۵۰۰ کارگاه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کرده و به چرخه تولید بازگردانیم و تمام تلاش دولت سیزدهم بر همکاری با بخش خصوصی به جای نظارت بر این بخش، متمرکز است.

وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای بهبود فضای کسب‌و‌کار گفت: تنها چند روز بعد از دیدار مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان داخلی، دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال آیین‌نامه ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد.

سخنگوی دولت در پایان به چالش‌های موجود میان نظام بانکی و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید بانک‌ها را به سمت حمایت از تولیدکنندگان هدایت کنیم و مطمئنا بانک‌ها باید در خدمت تولیدکنندگان داخلی بوده و بانکی که طرف تولیدکنندگان نباشد بی شک مخرب است و حتی عاملی در رشد تورم به حساب می‌آید، بنابراین سیاست دولت سیزدهم در جهت اصلاح رویه بانکی است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده