تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۳۳۲۵۳

وعده افزایش ناوگان هوایی به ۲۵۰ فروند محقق نشد

‌می‌متالز - درحالی رئیس سازمان هواپیمایی از افزایش تعداد ناوگان هوایی فعال کشور به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داده بود که وی امروز عدم تحقق این وعده را ترخیص نشدن قطعات هواپیما اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد محمدی‌بخش با اشاره به تمهیدات سازمان هواپیمایی برای سرخط رساندن ناوگان مورد نیاز سفر‌های نوروزی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۶ فروند انواع هواپیما‌های کارگو، بیزینس جت و مسافری در چرخه قرار دارند.

وی افزود: نزدیک به ۱۵۰ فروند هواپیمای مسافربری در ناوگان هواپیمایی کشور حضور دارند و برای به حداکثر رساندن ظرفیت در شروع سفر‌های نوروزی تلاش می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تأخیر سه ماهه در ترخیص قطعات مورد نیاز ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور تصریح‌ کرد: در صورتی که قطعات هواپیما‌ها طبق برنامه و سه ماه قبل ترخیص می‌شد، شاهد ظرفیت کامل ناوگان هواپیمایی برای جابه‌جایی مسافران در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ بودیم، اما با تلاش و جدیت تمام در حال تلاش هستیم تا این وقفه جدی را تا حد ممکن جبران و هواپیما‌ها را سرخط کنیم.

محمدی‌بخش اوایل شهریور ماه امسال از افزایش تعداد ناوگان به ۲۵۰ فروند هواپیما تا پایان سال خبر داد و گفت: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور از ۲۸.۵ سال در ابتدای دولت سیزدهم امروز به ۲۶ سال رسیده است و عمر ناوگان نه تنها ۲ سال جوانتر شده بلکه ۲ سال از پیری ناوگان جلوگیری شده است و در نظر داریم متوسط عمر ناوگان را به زیر ۲۰ سال کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده