تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۳۵۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار اردبیل عنوان کرد:

تحول بزرگ در معادن فلزی استان با صدور پروانه بهره‌برداری ۳۷۰میلیون تنی در مشگین‌شهر

‌می‌متالز - استاندار اردبیل اهمیت و نقش انتخاب افراد دارای اهلیت فنی و مالی در حوزه معادن فلزی را مورد تأکید قرار دارد و گفت: فعالیت اخیر مجموعه معدنی در حوزه مواد فلزی در شهرستان مشگین‌شهر و صدور پروانه بهره‌برداری برای ۳۷۰میلیون تن، می‌تواند تحول بزرگی را برای استان اردبیل در این زمینه ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، سیدحامد عاملی در شورای معادن استان بیان کرد: انتخاب مجموعه‌های دارای اهلیت فنی و مالی در برآورد‌های صحیح حوزه‌های معادن فلزی به لحاظ دسترسی به آنالیز‌های تأییدشده بین‌المللی دارای اهمیت است.

وی افزود: حضور افراد و مجموعه‌های دارای دانش و فناوری بالا، می‌تواند نقش مهمی را در اقدامات مربوط به حوزه معادن فلزی ایفا کند و در تسریع نتیجه‌بخشی و تولید ثروت تأثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به تأخیرات ۱۰ ساله برخی شرکت‌ها در اکتشاف و نتیجه‌بخشی معادن فلزی در یکی از شهرستان‌ها، ادامه داد: سرعت‌بخشی به برخی از برداشت‌های معادن فلزی نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی شهرستان‌های مربوط دارد و باید با سپردن کار به مجموعه‌های دارای اهلیت مالی روند ثروت‌آفرینی و درآمدزایی در منطقه را شتاب بخشیم.

عاملی با اشاره به فعالیت اخیر مجموعه معدنی در حوزه مواد فلزی در شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: با فعالیت این شرکت، برای ۳۷۰میلیون تن پروانه بهره‌برداری صادر شده که این اقدام می‌تواند تحول بزرگی را برای استان اردبیل در زمینه معادن فلزی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: هم‌چنین با وجود استعداد‌های بالای معادن فلزی در جنوب استان اردبیل، توجه به فعالیت افراد دارای صلاحیت برای بهره‌برداری علمی و زودبازده بودن اقدامات در راستای تولید ثروت در این مناطق ضروری است.

استاندار اردبیل با تأکید بر سرعت‌بخشی به تأمین مصالح برای پروژه‌های عمرانی، گفت: تأخیر در صدور مجوز‌های لازم برای برداشت‌های معادن فلزی قابل قبول نیست و باید در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام شود.

گفتنی است، در این نشست موضوعاتی، چون صدور مجوز‌های تعطیلی موقت برخی معادن فلزی مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده