تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۳۳۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حقیقی‌ها چقدر پول خارج کردند

‌می‌متالز - درحالی که روند خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد، رقم خالص خروج پول سهامداران به عدد ۳۹ همت رسیده است.

به گزارش می‌متالز، درحالی که روند خروج نقدینگی از بورس ادامه دارد، رقم خالص خروج پول سهامداران به عدد ۳۹ همت رسیده است. هرچند بررسی‌ها نشان می‌دهد که روند خروج پول نسبت به دوره مشابه کندتر شده، اما شاید دیگر پولی در بازار نمانده است.

بیشترین میزان خروج پول در سال ۱۴۰۱ در بهمن‌ماه با ۱۱.۲۴ همت و کم‌ترین آن در فروردین‌ماه با یک همت است همچنین بیشترین میزان ورود پول حقیقی در دی‌ماه با ۲.۳ همت ثبت شده است.

در سال ۱۴۰۲، اما در فروردین‌ماه بیشترین میزان ورود پول را شاهد بودیم که نزدیک به ۹ همت بود و کم‌ترین آن نیز در آذرماه با ۹۳ میلیارد تومان به ثبت رسیده است، بیشترین خروج پول در تیرماه با نزدیک به ۸ همت و کم‌ترین خروج نیز در شهریور با ۲.۳۸ همت به ثبت رسید. در مجموع از ابتدای سال تا پایان سال ۱۴۰۱، ۴۷ همت خروج پول از بازار را شاهد بودیم و در سال جاری هم در همین بازه زمانی مبلغی بالغ بر ۳۹ همت نقدینگی از بازار خارج شده است.

حقیقی‌ها چقدر پول خارج کردند

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بهار سال گذشته مجموعا بیش از ۱۱.۲۷ همت خروج پول داشتیم در حالی که در بهار سال جاری حدود ۲.۱۵ همت خروج پول را شاهد بودیم.
تابستان گذشته بیش از ۱۵.۲۷ همت و در تابستان امسال حدود ۱۷.۵۶ همت خروج پول داشتیم. در پاییز سال قبل ۱۱.۶۴ همت و امسال ۱۰.۶۶ همت خروج نقدینگی داشتیم. در دو ماه گذشته از فصل زمستان نیز در سال گذشته حدود ۹ همت و در سال جاری ۸.۶۳ همت خروج پول از بازار را تجربه کرده‌ایم.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده