تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۳۸۳۶
سرویس خبر : محیط زیست

آموزش ایمنی در معادن حلقه مفقوده در ارتقای ایمنی معادن است

‌می‌متالز - مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در دومین جلسه کارگروه ارتقاء ایمنی معادن استان به اهمیت استقرار نظام و ساختار ایمنی در معادن سراسر استان تأکید کرد و افزود: آموزش ایمنی به تمامی افراد شاغل در معدن از جمله کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های مفقوده در مسیر ارتقای ایمنی در معادن است.

به گزارش می‌متالز، محمد مغزی به اهمیت استانداردسازی و بازنگری علمی فرمت پیشنهادی در رابطه با قوانین مرتبط با حوزه ایمنی معادن و آیین‌نامه‌های مربوط اشاره و تأکید کرد: لازم است تا کلیه دستور‌العمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و مقررات ایمنی در معادن تجمیع و پس از بازنگری و تکمیل موارد به تمام معادن استان ابلاغ شود.

وی تدوین شرایط احراز صلاحیت مسوولین ایمنی در معادن را یادآور شد و بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه بین مراجع ذیربط با موضوع ایمنی در معادن را برای هماهنگی و وحدت رویه تصریح کرد.

مغزی به بازدید‌های مستمر کمیسیون ایمنی معدن سازمان نظام مهندسی معدن که به منظور نظارت بر عملکرد مسوولین فنی و ارزیابی ایمنی معادن و مسوول ایمنی انجام می‌گیرد اشاره کرد و از اداره بازرسی کار استان خواست تا یک نفر از بازرسان کار اداره کار نیز در این بازدید‌ها شرکت کند و صورت جلسات مرتبط به صورت مشترک تنظیم و ابلاغ شود.

معاون روابط کار موضوع آموزش ایمنی معادن را در راستای ارتقاء ایمنی معادن استان حائز اهمیت برشمرد و از سازمان نظام مهندسی معدن خواست تا با مراجعه به سامانه جامع روابط کار درخواست اخذ مجوز برگزاری دوره‌ای آموزشی تخصصی ایمنی مربوطه را ثبت و مراحل تکمیلی لازم را پی‌گیری نماید.

در ادامه این جلسه احسان رضائی رئیس بازرسی کار استان ضمن مرور بررسی پنج مصوبه جلسه گذشته به چگونگی اجرای مصوبات با همکاری و مشارکت اعضای کارگروه پرداخت.

سپس مریم الماسی رئیس گروه تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان درخصوص نحوه برگزاری کلاس­‌های آموزش ایمنی، مراجع ذیصلاح آموزش دارای صلاحیت، سامانه آموزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرفصل‌های آموزشی ایمنی معادن، شرایط احراز مراکز مجاز آموزشی، شرایط احراز صلاحیت مدرس مرکز تحقیقات و الزامات قانونی آموزش کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران شاغل در معادن، توضیحات لازم را ارائه کرد.

منبع: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

عناوین برگزیده