تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۳۱۸۳۸۹
سرویس خبر : محیط زیست

رزمایش بازرسی ایمنی از کارگاه‌های پر خطر در گلستان برگزار شد

‌می‌متالز - مانور بازرسی ایمنی از کارگاه‌های پر خطر استان گلستان به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی امروز سه‌شنبه به صورت نمادین در معدن زغال سنگ رضی رامیان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این رزمایش، پس از توضیحات روح‌الله مهدوی رییس ایمنی معدن زغال سنگ رضی رامیان و معرفی دستگاه‌های ایمنی مورد استفاده کارگران برای استخراج زغال سنگ، جابجایی کارگر مصدوم از یک تونل و بازدید از سیستم‌های تهویه و نگهداری ممانعت از ریزش در تونل‌های ۶ و ۱۸ معدن انجام شد.

نمونه مشابه این رزمایش، در معادن زغال سنگ آزادشهر و مینودشت و ۲ کارگاه ساختمانی در شهر‌های گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در حاشیه این مانور گفت: این رزمایش به مناسبت گرامی داشت هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی، همزمان با سراسر در واحد پر خطر معدن زغال سنگ رضی رامیان با هدف تقویت ایمنی کارگران برگزار شد.

رزمایش بازرسی ایمنی از کارگاه‌های پر خطر در گلستان برگزار شد

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: حوادث ناشی از کار در واحد‌های گلستان پارسال ۶ درصد و فوتی ناشی از کار هم ۱۶ درصد کمتر از سال ماقبل بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیشترین حوادث ناشی از کار در گلستان به ترتیب با ۵۳ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۲۷ درصد بخش صنعت، ۹ درصد کشاورزی و ۱.۵ درصد مربوط به معدن بود.

خواجه مظفری گفت: در ۶ ماه نخست امسال با اقدامات آموزشی برای کارگران و کارفرمایان و تشدید بازرسی از واحد‌های فعال استخراج، حوادث منجر به فوت حین کار در گلستان اتفاق نیفتاد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گلستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده