تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۱۸۹۷۶
سرویس خبر : محیط زیست
در آیین گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی عنوان شد:

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

‌می‌متالز - آیین گرامیداشت روز ایمنی و آتش نشانی و تجلیل از تلاشگران این عرصه به عنوان حافظان تولید و سرمایه‌های ذوب آهن اصفهان، شنبه هشتم مهرماه با حضور منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، آیت ا... حبیب ا... رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از معاونین، مدیران و پرسنل خدوم آتش نشانی این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، آیت الله حبیب الله رهبر در ابتدای این آیین گفت: صحت و امنیت دو عنصر اصلی حیات انسان را تشکیل می‌دهند تا او بتواند بر روی زمین منشاً خیر و برکت و کمک به همنوعان باشد.

وی افزود: این تعبیر که گفته شده آتش نشانی، عشق است به واقع بهترین تعریف ممکن از این حرفه مقدس می‌باشد، زیرا آتش نشانان از طریق به خطر انداختن جان خودشان، زندگی دوباره را به انسان‌ها هدیه می‌دهند.

مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تلاشگران این شرکت با کوشش شبانه روزی خود در راستای رشد تولید بخش‌های مختلف کارخانه نقش آفرین هستند و این مهم در سایه فداکاری پرسنل آتش نشانی ذوب آهن محقق شده است.

در ادامه مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز ضمن تبریک روز ایمنی و آتش نشانی اظهار داشت: روحیه جهادی، ایثارگری و خدمت به همنوعان در وجود تک تک آتش نشانان تا حدی نهادینه شده است که این عزیزان با فداکاری هر چه تمام‌تر به عمق حوادث ورود می‌کنند و حادثه دیدگان را زندگی دوباره می‌بخشند که این عملکرد پسندیده قطعاً در نزد پروردگار متعال اجر فراوانی دارد و اذهان نیز ماندگار خواهد بود.

تشریح برنامه تحولی ذوب آهن در بخش HSE

وی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر سه اتفاق مهم در حوزه ایمنی ذوب آهن اصفهان کلید خورد و هم اکنون در مراحل پایانی اجرا قرار دارد که عبارتند از: ادغام واحد‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست که بر این اساس حوزه HSE شرکت به صورت متمرکز و بر اساس آخرین استاندارد‌های صنایع پیشرو فعالیت خودش را آغاز می‌کند و افسران HSE در قالب تخصصی در سطح شرکت حضور فعال دارند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: گشت‌های HSE را نیز به صورت تخصصی در سطح شرکت فعال می‌کنیم تا کلیه فرایند‌های مربوطه را از نزدیک رصد و پیگیری داشته باشند و اقدامات پشیگیرانه در زمان مورد نظر برنامه ریزی شود.

مهدی کوهی گفت: در صورت نیاز، دوره‌های آموزشی تخصصی با بهره گیری از تیم متخصص شرکت و همچنین اساتید مجرب در سطح کشور و استفاده پتانسیل دانشگاه علمی کاربردی ذوب آهن نیز به صورت مستمر برگزار می‌گردد.

وی ایجاد ستاد پدافند غیرعامل در شرکت را نیز از جمله سایر برنامه‌های در دست اقدام در بخش HSE برشمرد و بیان کرد: با توجه به گستردگی کارخانه و تنوع پروژه‌های گوناگون، ایجاد ستاد پدافند غیرعامل در راستای حفاظت از کلیه بخش‌ها و همچنان رعایت اصول ایمنی به عنوان یک اقدام استراتژیک دیگر و بر اساس یک طرح بومی و اختصاصی کارخانه با جدیت تمام و زیر نظر یکی از مجموعه‌های تخصصی کشور در ذوب آهن اصفهان اجرایی می‌شود.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: قوانین مربوط به مدیریت بحران در سال‌های گذشته تصویب شد و به همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ابلاغ گردید لذا همه ما وظیفه داریم قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد، حادثه را پیش بینی کرده و در مراحل بعد آمادگی کامل برای مقابله با آن را داشته باشیم.

انجام ۴ هزار عملیات پیشگیرانه و ۲۵۰ عملیات امدادی در بخش HSE

وی افزود: در ذوب آهن اصفهان طی سال گذشته و شش ماهه سال جاری بیش از ۴ هزار مورد عملیات پیشگیرانه و ۲۵۰ مورد عملیات امدادی در حوزه آتش نشانی توسط بخش HSE کارخانه انجام شده است که قطعاً این رویکرد مهم در کاهش حوادث و مخاطرات نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مقوله رعایت مسائل ایمنی برای اقشار مختلف مردم نیاز است بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد تا انشاا... حوادث ناگوار را شاهد نباشیم.

منصور شیشه فروش بیان کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیان گذار تولید فولاد در ایران همواره فراتر از مسوولیت‌های اجتماعی خودش در زمینه کمک رسانی به هنگام بروز حوادث مختلف مانند سیل، زلزله و ... در کشور عملکرد موفقی داشته است. اعزام تجهیزات و مکانیزم‌های مختلف، کمک‌های نقدی و غیر نقدی بخشی از فعالیت‌های این مجتمع عظیم صنعتی در این عرصه محسوب می‌شود.

اجرای چهار مانور و یک بازدید

اجرای چهار مانور فرضی و بازدید از اتاق فرمان آتش نشانی نیز از جمله سایر برنامه‌های این آیین تجلیل بود که مورد استقبال ویژه حاضرین قرار گرفت و گزارش آن را ادامه می‌خوانید.

چهار مانور فرضی امروز بدین شرح برگزار شد: امداد و نجات از ارتفاع و انتقال مصدومی که از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده بود و منتقل نمودن وی به مکان مورد نظر، عملیات غواصی برای نجات فرد غرق شده و انتقال وی به بیرون از آب و انجام کمک‌های اولیه و اعزام به اورژانس، امداد خودرویی و نجات دادن فردی که در این محل دچار آسیب شده، حریق مخازن و بستن والو مربوطه توسط آتش نشان و همچنین حفاظت از مخازن و تجهیزات اطراف و سپس اطفا حریق.

در این بازدید از اتاق فرمان آتش نشانی اعلام شد، این مجموعه بر اساس دستگاه‌های اعلام حریق که در سطح کارخانه وجود دارد حوادث را به صورت آنلاین و از طریق نرم افزاری که توسط تلاشگران همین مجموعه بومی سازی شده است با تصویر و بر روی نقشه نمایش می‌دهد و سبب می‌شود حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام شده و آتش نشانان به محل اعزام شوند.

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

برنامه‌های تحولی ذوب آهن اصفهان با رویکرد تولید ایمن پیش می‌رود

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده